ראש המוסד יוסי כהן, נשא היום (שני) נאום נדיר בוועידת אגף התקציבים של משרד האוצר, הנערכת בבנייני האומה בירושלים. בנאומו תיאר כהן את המוסד כחוד החנית נגד איומים כמו תוכניות הגרעין והטילים של איראן, והתמיכה האיראנית בטרור הפלסטיני. 

עיקר דבריו של כהן עסקו באתגרים שעומדים בפני סוכני ביון בעקבות התפתחות הטכנולוגיה. לדבריו, אותן טכנולוגיות שמסייעות ללכוד מחבלים, עלולה לעתים לחשוף מבצעי ביון זרים. בין היתר הוא התייחס לתוכנות זיהוי פנים והגדלת מסמכים, כשאמר כי "בכל מקום שאנחנו הולכים, אנחנו צריכים לקחת בחשבון את העובדה ששירותי הביטחון מתחזקים. לאנשים רגילים הטכנולוגיה הזו טובה, אבל לאנשים שלא רוצים להיחשף, זהו אתגר בסדר גודל חדש". 
"אתם יכולים לתאר לעצמכם שחלק גדול מהבעיה נוגעת לכך שהדרכון שלכם, נמצא באצבע, ברשתית או בפנים שלכם", אמר ראש המוסד, על טכנולוגיות שנועדו להילחם בטרור ולא בריגול. "זהו תחום שמאוד משפיע עלינו, השתנה מאוד וגדל". 

כהן התייחס לעלייתו של הנשיא טראמפ לשלטון בארצות הברית ושיבח אותו על פרישתו מהסכם הגרעין ועל הכרתו בירושלים כבירת ישראל. לדבריו, "הטיפול של כמה מדינות בסוריה הושפע מאוד משינוי הגישה בוושינגטון, זה מאוד טוב למדינת ישראל".
"יש מן תחושה, כולל אצלי", הוסיף המרגל מספר 1, "שיש הבדל בין הטובים לבין הרעים, ושהיא נעשית בצורה יותר ברורה, פשוטה".