אם השיחות בין ישראל לחמאס יקרסו, ארגון הטרור מתכנן להבעיר את הגדה ולפתוח למעשה בחזית שנייה, כך דווח הערב (שלישי) ב"כאן", זאת בצל עוד יום מתוח בדרום שבמהלכו פרצו שלוש שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. לפי הדיווח, חמאס שוקד על פיגועי מדף כדי להוציא אותם אל הפועל במידה ותיפתח מערכה בדרום, זאת על מנת לרתק את תשומת הלב הישראלית בזמן שהיא נמצאת גם ברצועה, וליצור חזית נוספת.



עוד צוין בכאן כי חמאס משקיע בשנה האחרונה עשרות מיליוני שקלים כדי להקים את התשתית הארגונית והצבאית שלו בגדה. כוחות הביטחון תפסו שם בשנה האחרונה חמישה מיליון שקלים, וישראל נמצאת במאמץ מתמיד בנושא, כאשר גם הרשות הפלסטינית בתמונה. יש לציין כי בחצי השנה האחרונה הרשות סיכלה עשרות פיגועים, רובם פיגועי דקירה, אבל גם שם מודים שיש שלא הצליחו לתפוס את כל התשתיות.

אתמול דווח בכאן ב' כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגש עם ראש השב"כ, נדב ארגמן, ברמאללה, ואיים כי "אם ישראל תקצץ את כספי המשכורות למחבלים, הרשות תבטל את התיאום הביטחוני באותו רגע". השניים, על פי הדיווח, נפגשו בשבוע שעבר בביתו של המנהיג הפלסטיני, יום או יומיים לפני נפילת הרקטה בבאר שבע. 

אבו מאזן. צילום: רויטרס
אבו מאזן. צילום: רויטרס

השיחות ביניהם בביתו עסקו ברגיעה, אבל גם בסוגיות שבפתח, כמו כינוס אש"ף שבשבוע הבא, ואמורות להתקבל בו החלטות נגד חמאס, ישראל וארה"ב. ארגמן, כך דווח, ביקש לרכך את אבו מאזן ולוודא שלא ילך רחוק מדי בצעדים נגד ישראל - בין השאר ביטול הסכם פריז הכלכלי, התיאום הביטחוני וההכרה בישראל.
 
הפלסטינים טענו בפגישה כי "אנחנו 25 שנה אחרי אוסלו, על איזה בסיס כוחות צה"ל נכנסים לערים הפלסטיניות לאזורי A?. עם מי אתם מתאמים כשאתם נכנסים לשטחי A ושטחי B?. אתם נכנסים מתי שאתם רוצים ולא שואלים". 
 
בחודש שעבר אמר אבו מאזן בפגישה עם אנשי שלום עכשיו, כי הוא נפגש באופן תדיר עם ראש השב"כ וכי הם מסכימים על 99% מהדברים הנוגעים לסכסוך הישראלי-פלסטיני.