משטרת ישראל סיכלה פיגוע ומנעה אסון לאחר שעצרה היום (רביעי) תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, שעל פי החשד התכוון לבצע פיגוע בשטח ישראל. החשוד נעצר על ידי יס"מ שכונות של מחוז ת"א, לאחר שדווח כי הוא הצהיר בפני חברו על כוונתו לבצע פיגוע.



המשטרה התייחסה להצהרה ברצינות רבה, ביצעה סריקות נרחבות בתל אביב ואיתרה לפני זמן קצר על כביש 1 סמוך לירושלים את החשוד. כמו כן, תיק שנשא עימו החשוד נתפס והועבר לבדיקה של חבלן משטרה. החשוד הועבר לחקירת כוחות הביטחון והשב"כ בבירה. בעקבות המעצר כאמור, כביש 1 נחסם לתנועה ממחלף שורש לכיוון מזרח ולאחר זמן קצר נפתח לתנועה.



שלשום נפצע חייל צה"ל באורח קל בפיגוע דקירה שהתרחש סמוך למערת המכפלה בחברון. החייל וכוח נוסף שהיה במקום הגיבו בירי ונטרלו את המחבל. במהלך האירוע לקח החייל, המשרת במנהל האזרחי, חלק בסיור עם קצינה נוספת. לאחר ניסיון הדקירה הוא התרחק מהמחבל, ירה לעברו והרג אותו. החייל לא נזקק לפינוי רפואי וטופל בשטח.



כזכור, לפני כשבוע בוצע ניסיון פיגוע דקירה בצומת גיתי אבישר סמוך לאריאל, כאשר מחבל פלסטיני הגיע למקום וניסה לדקור חייל. כוח צה"ל זיהה אותו, פתח בירי לעברו והרג אותו.



מוקדם יותר באותו יום נעשה ניסיון של פלסטינים, חמושים בפטישים, לפגוע בשופט בית המשפט העליון, דוד מינץ, שהותקף כשהיה בדרכו לעבודה בצומת הפרסה בכביש 463, סמוך להתנחלות דולב בה הוא מתגורר.



בחודש יוני האחרון סוכל ניסיון פיגוע דריסה ליד מערת המכפלה, זאת לאחר שכוח צבאי פתח באש לעבר מחבל שניסה לדרוס אזרחים סמוך למקום וחיסל אותו.