לילה מתוח נוסף עבר על הדרום: לאחר שכיפת ברזל הופעלה בעקבות שיגור לעבר שטח ישראל, תקף צה"ל הלילה (חמישי), באמצעות מטוסי קרב, שמונה יעדים בשלושה מתחמים צבאיים של חמאס בעזה. היעדים שהותקפו הם מתחם צבאי בצפון הרצועה, מחנה אימונים ואתר לייצור ואחסון אמצעי לחימה בדרום רצועת עזה.

בצה"ל הדגישו כי התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטה לעבר שטח ישראל הלילה, והוסיפו כי "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות על אזרחי ישראל. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".

הפצצת חיל האוויר בעזה. צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר נשמעה אזעקת צבע אדום במועצות האזוריות אשכול ומרחבים, כאשר במקביל, תושבים באזור דיווח על פיצוצים שנשמעו. מדוברות המועצה האזורית אשכול נמסר כי לא ידוע על נזק או נפגעים.



אתמול הורה שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בהתאם להמלצת גורמי הביטחון, לחדש את אספקת הדלק במימון קטאר לרצועת עזה, זאת לאחר שבסוף השבוע האחרון הוחלט על פתיחת המעברים לאור הירידה בנפח האירועים.



לפני כשבועיים הורה ליברמן על עצירת הכנסת הדלק הקטארי לרצועה לאחר שלמרות המחווה הישראלית התגברו העימותים על גבול הרצועה. במהלך היום נרשמו שמונה שריפות באזור עוטף עזה בעקבות בלוני תבערה שנשלחו מכיוון רצועת עזה.


ביום ראשון האחרון נשמעו שתי אזעקות צבע אדום ביישובים יד מרדכי ונתיב העשרה בעוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר אז כי האזעקות היו אזעקות שווא. אתמול נהרג הפלסטיני מונתסר מוחמד אלבז בן ה-17 לאחר שנורה בעת עימותים עם צה"ל בגבול רצועת עזה, כך לפי דיווחים פלסטינים. במהלך העימותים לקחו חלק כ-200 פלסטינים שהבעירו צמיגים והתעמתו עם כוחות צה"ל בגדר באזור אל בורייג' ודיר אל בלח. במסגרת התקרית שבה נהרג, ככל הנראה, המחבל הפלסטיני, הוא רץ לעבר הגדר והשליך מטען לעבר כוח צה"ל, שירה לעברו ופצע אותו באורח קשה. מאוחר יותר, כאמור, נקבע מותו.