שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיע הבוקר (שישי) לקיבוץ כרם שלום, למפגש עם ראשי רשויות ותושבים. הוא אמר בפתח הביקור: "הקיבוץ עובר תקופה לא פשוטה ואני חושב שמן הראוי לשבת איתם. אני רוצה עוד פעם לברך את מפקד האוגדה החדש, שלקח את המושכות, תא"ל אליעזר טולדנו.  אני מברך אותך, עכשיו אתה עצמאי בשטח". הוא הוסיף כי ישמע סקירות ממפקד האוגדה לקראת שישי ושבת, "באמת בתקווה שיהיה סוף שבוע שקט".

"אני מקווה ומעריך שהשישי הזה יעבור שקט יותר, כך אנחנו רוצים לקוות. בסך הכל אתמול והיום נכנסו ונכנסות משאיות דלק, דלק קטארי", ציין, "אבל שישי רגוע בסוף שבוע אחד זה עדיין לא שינוי, זה רק מוכיח שחמאס לגמרי שולט במה שנקרא 'מחאה עממית'". לדבריו, אין שום "מחאה עממית" אלא יש אלימות מאורגנת שהם שולטים בה. "אמרתי כבר יותר מפעם אחת שיש להם וסת ביד, הם שולטים בלהבות, כשהם רוצים להעלות את רמת האלימות הם מעלים, כשרוצים להוריד הם מורידים", אמר שר הביטחון, "אף אחד לא בא לגדר ברגל, כולם מובאים בהסעות מאורגנות של חמאס. ולכן כדי להבין את המגמה אנחנו צריכים לראות מה יקרה לפחות עד סוף חודש נובמבר ואז אפשר יהיה להסיק מסקנות כאלו ואחרות". הוא ציין כי "בכל פעם, חמאס מעלה דרישות נוספות מעבר לדלק אז אנחנו נעקוב, אבל אני בתקווה שלפחות סוף השבוע הזה יהיה רגוע".

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
 
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

 

הוא התייחס לסיוע שיחידת 669 הצבאית העניקה לירדנים אתמול, בחילוץ הנעדרים שטבעו בים המלח. "הם פנו אלי וביקשתי מיד להוציא את כוחות העזר", הסביר, "שמעתי היום בבוקר את שר החוץ הירדני אומר שהמחויבות שלהם להסכם השלום היא מחויבות מוחלטת, ולגבי ההסכם וההחלטה נדבר איתם, צריך לדבר, צריך לנהל מו"מ, אני לא מזהה כרגע שום שינוי ביחסינו עם הירדנים".
מה המסר שלך לתושבים בכרם שלום? 
"כל הצמרת המדינית-הביטחונית מודעת היטב למצב כאן, כולנו מחפשים את הפתרון הטוב ביותר, אנחנו מעריכים מאוד את יכולת העמידה שלהם, את המסירות שלהם, עובדה שלמרות הכל הם ממשיכים לחיות פה, לגדל ילדים, לעבוד, ללמוד, אני חושב שמגיע להם באמת שאפו גדול. אפשר גם מדי פעם אפילו להבין את הכעס שלהם אבל בסופו של דבר התושבים פה באמת, אם אנחנו מדברים על החלוצים של המאה ה-21- זה המקום."