שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע הבוקר (שישי) כי החליט לבחור בסגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, כמועמדו לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. הדבר התאפשר בתום הליך בחירה סדור שהתקיים בשלושת החודשים האחרונים. שמו יועבר ביום ראשון הקרוב לשופט בדימוס אליעזר גולדברג, יו"ר הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה. בכפוף באישור הוועדה, מינויו יובא לאישור הממשלה ליברמן הודיע על החלטתו לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. כמו כן, הוא שוחח עם שלושת המועמדים הנוספים  לתפקיד הרמטכ"ל, הודה להם על התמודדות מקצועית, מכובדת, מפרגנת וג'נטלמנית. 

שר הביטחון ליברמן בחר באלוף אביב כוכבי בתום הליך בחירה ארוך, שכלל התייעצות עם עשרות אישים, בהם ראשי ממשלה לשעבר, שרי ביטחון ורמטכ"לים בעבר. בנוסף, הוא הוא התייעץ עם הרמטכ"ל, עם קצינים במטכ"ל וכן עם קצינים בכירים לשעבר, שחלקם שימשו כמפקדיהם של ארבעת המועמדים. בהודעת שר הביטחון נמסר כי "אלוף כוכבי הינו המתאים, המובהק והמנוסה ביותר לכהן כרמטכ"ל. אלוף כוכבי ניחן במנהיגות, תעוזה, יצירתיות ויכולות פיקוד מרשימות. השילוב הייחודי של התפקידים הרבים שמילא בצה"ל, יכולותיו הפיקודיות המוכחות בעיתות חירום ושיגרה, ההערכה הרבה לה הוא זוכה בצה"ל ומחוצה לו כאוטוריטה מקצועית וההצלחה הרבה שבה ביצע את משימותיו לאורך השנים, כל אלה הופכים אותו למתאים ביותר להובלת צה"ל בשנים הקרובות".

צילום: סיון פרג'


בשנת 2001 שימש כוכבי במפקד חטיבת הצנחנים, ב-2004 מונה למפקד אוגדת עזה, וב-2010 הועלה לדרגת אלוף ומונה לראש אמ"ן, תפקיד בו שימש, בין היתר, במבצע עמוד ענן ובצוק איתן. בשני בנובמבר 2014 מונה למפקד פיקוד הצפון, ושימש בתפקיד זה עד ה-19 במרץ 2017. לאחר כחודשיים מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל.

כזכור, כבר מהשלבים הראשונים של הדיונים, ההערכה הכללית בצבא היתה שסיכויו של כוכבי הם הגבוהים ביותר, בעקבות מגוון התפקידים שמילא, ביניהם כמפקד פיקוד דרום, ראש אמ"ן ומפקד אוגדת עזה בתקופת לחימה עמוסה בפעילות מבצעית. איזנקוט בן ה-57 צפוי לסיים את תפקידו בסוף השנה. בעבר כיהן כמח"ט גולני, כמזכיר הצבאי של שר הביטחון וראש הממשלה אהוד ברק, ולאחר מכן גם של ראש הממשלה אריאל שרון. ב-2005 הועלה לדרגת אלוף ומונה לראש אגף המבצעים במטכ"ל. בספטמבר 2006, לאחר התפטרותו של האלוף אודי אדם בעקבות מלחמת לבנון השנייה, מונה לאלוף פיקוד הצפון. ב-2013 מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל, בו כיהן עד סוף 2014.