ערב שישי סוער עבור תושבי עוטף עזה והדרום, לאחר שמשעות הערב, ואל תוך הלילה, נשמעו אזעקות ובעקבותיהן הפעלה של כיפת ברזל בעיר שדרות ובמועצה האזורית שער הנגב. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו 30 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח הארץ וכי בוצעו 10 יירוטים על ידי סוללת כיפת ברזל. 
שתי רקטות נפלו בשטח הרצועה, ו-18 רקטות נפלו בשטחים פתוחים.

בדיווחים שהגיעו בשעות הלילה התברר כי צה"ל החל לתקוף בעזרת מטוסי ומסוקי קרב בתקיפת מטרות טרור ברצועת עזה. הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, סיים הערכת מצב בקריה בהשתתפות בכירים בצה"ל ובשב"כ בעקבות ירי הרקטות. צה״ל תקף מטרות טרור ברצועת עזה. כשהפלסטינים מדווחים על תקיפות של חיל האוויר מדרום לעיר רפיח ועל הבסיס הימי של חמאס ממערב לעיר עזה. כמו כן, נשמע פיצוץ באזור חאן יונס.
יירוטים בשמי שדרות. צילום: רשתות חברתיות

דיווחים פלסטיניים מצביעים גם על פיצוץ אדיר שנשמע בחאן יונס, בבסיס הימי מצפון מערב לעיר עזה, שהותקף שוב באינטנסיביות. כמו כן, מוצב "מערך ההגנה האווירי" הותקף לפחות שלוש פעמים ביותר מחמישה טילים. גם מוצב עסקלאן של חמאס הותקף. 

ההערכות הן כי הג'יהאד אסלאמי עומדים מאחורי השיגורים כיוון שהבוקר פרסמו הגדודים כי "ההתנגדות הזהירה שוב ושוב מפני מטרות חוזרות של אזרחים, אך הכיבוש לא כיבד את החוקים והמנהגדים והמשיך לתמרן את חיי האנשים החיים תחת מצור מתמיד". בכיר חמאס טאהר א-נונו הכחיש בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית ״מען״ דיווחים שיצאו מרצועת עזה: ״לא דרשנו ממצרים להפסיק את מאמצי הרגיעה״.

גורמי רפואה דיווחו על לפחות שבעה נפגעי חרדה בשדרות ופינו לבית החולים "ברזילי" גבר כבן 53 ונער כבן 14 במצב קל מאוד לאחר שנחבלו בגפיים במהלך ריצה למרחב מוגן. 

במהלך  שישי בערב: 16 אלף פלסטינים  בהפגנות על הגדר

לפי דיווח פלסטיני, חמאס הודיע למצרים כי יש ״להפסיק את מאמצי הרגיעה" וכי הארגון "יגיב לטבח הישראלי״. כמו כן דווח כי ארגוני הטרור ברצועה הודיעו על ״גיוס כללי״. גדודי אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, איימו על ישראל: ״אל-קסאם מוכן לפגוע בכל פלסטין הכבושה באלפי טילים אם המערכה מתחילה״. פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג׳יהאד האסלאמי, איימו: ״אנו פונים לעם הפלסטיני ומודיעים לו, שאם האויב הציוני יתקוף אותנו - נהיה מוכנים למערכה. אין מקום בפלסטין הכבושה שהטילים שלנו לא יגיעו אליו. טילי אל-עז, אל-פאג׳ר ואל-בראק ומה שלא חשפנו עד כה״.

בעזה דיווחו על פינוי של מפקדות בציפייה לתקיפה נוספת של חיל האוויר. ביום שישי בצהריים תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל שלוש עמדות טרור של ארגון חמאס בצפון רצועת עזה.
 
בהפרות הסדר האלימות שהתרחשו במהלך יום שישי השתתפו כ-16,000 משתתפים, במהלכן השליכו המתפרעים בקבוקי תבערה ורימונים, יידו אבנים והבעירו צמיגים. בשני אירועים זוהו חציות של גדר המערכת לזמן קצר. האירועים היו תחת מעקב. מקורות פלסטינים דיווחו כי ארבעה פלסטינים נהרגו מאש צה"ל בעימותים ו-107 נפצעו. פלסטיני נוסף נהרג ב"תאונת עבודה" ממזרח לאל-בורייג'. הנתונים נמסרו מאשרף אל-קיפרה, דובר משרד הבריאות של חמאס. 

בתוך כך, פלסטיני נהרג ושלושה לוחמי מג"ב נפצעו בעימותים אלימים שפרצו באזור חרבת נעלין ליד רמאללה. ההרוג הוא עותמאן אחמד לדאדוה, 33, מהכפר מזרעה מצפון מערב לעיר רמאללה. בנוסף נפצעו 8 פלסטינים בעימותים. ממשמר הגבול נמסר כי מאות מתפרעים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הכוחות שביצעו שימוש וירי באמצעים שעמדו לרשותם, וכי במהלך הפרת הסדר נפצעו שלושה לוחמים באורח קל. הלוחמים קיבלו טיפול ראשוני במקום ושניים מהם פונו להמשך טיפול רפואי בבית החולים.