מקור ישראלי אמר היום (שבת) לאתר הסעודי "אילאף" כי "שיגור הרקטות על ישראל על ידי הג'יהאד האיסלאמי, ושתיקת חמאס הם התגובה האיראנית לביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעומאן".  בתוך כך, שר החוץ של עומאן הכריז כי יש לקבל את ישראל כמדינה לגיטימית באזור: "ישראל היא מדינה נוכחת באזור שלנו, וכולם מבינים זאת. העולם מודע לכך". לדבריו, "אולי הגיע הזמן שישראל תטופל באותה מידה (כמו מדינות אחרות) ותישא גם באותן חובות". בהתייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, אמר: "אנחנו לא אומרים שהדרך סלולה, אבל העדיפות שלנו היא לשים קץ לסכסוף ולעבור לעולם חדש".  

לדברי המקור הסעודי שצוטט ב"אילאף", איראן מודאגת מאוד מקבלת הפנים של הסולטאן קאבוס בן סעיד לראש הממשלה במסקט. עוד אמר המקור כי "התגובה של איראן הייתה להורות לג'יהאד האיסלאמי להסלים את המצב ברצועה, כדי לגרור את ישאל לעימות נרחב נגד הרצועה, דבר שיוביל להפסקת כל השיחות בין עומאן לישראל. הם מנסים להחזיר את המצב לנקודת ההתחלה, כפי שקרה בשנת 2000 כאשר עומאן הפסיקה את היחסים עם ישראל בעקבות האינתיפאדה השנייה". 
הגורם הישראלי אמר לכתב העיתון, כי המסר בפגישה בין נתניהו וקאבוס, מלבד עצם זה שמטרת הפגישה היא קירוב בין הישראלים והערבים, הוא גם העובדה שנתניהו בעצם מביא את השלום לעולם הערבי. הדבר יכול להועיל לו בבחירות הקרובות, שככל הנראה יוקדמו. הביקור בא כדי להגיד לאיראן, שישראל מתחילה להיכנס בצורה פומבית למדינות המפרץ הפרסי. חשוב להדגיש כי האיראנים מחשיבים את סולטאנות עומאן כחצר האחורית שלהם.
האתר ציין כי המפגשים הישראלים עם העומאנים נערכו בין אישים בדרג בכיר במהלך שלוש השנים האחרונות. כמו כן, ראש המוסד יוסי כהן ובכירים במוסד נפגשו במסקט יותר מפעם אחת. עוד נחשף ,כי חלק מן המפגשים בין הישראלים לעומאנים התקיימו באירופה, במפרץ וכן בניו יורק. העיתונאי הוסיף כי שר החוץ העומאני הוא זה שהכין את הקרקע לפגישה המדוברת, וכי ההכנה התבצעה לאחר פגישה שהתקיימה בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. הפגישה בין שני המנהיגים נחשבת לצעד הישראלי הבולט ביותר ביחסים עם מדינות המפרץ, ומדובר בביקור הרשמי הראשון של ראש ממשלה במדינה מאז שנת 1996. 

מקורות ישראלים בכירים אמרו לאתר הסעודי כי הפגישה בין נתניהו והסולטאן קאבוס, עשויה לסלול את הדרך לפגישות נוספות בין ישראל והפלסטינים ושיאן במפגש בין אבו מאזן לנתניהו. "אילאף" חשף גם כי נתניהו מינה את האלוף במילואים יואב פולי מרדכי, מי שכיהן עד לפני מספר חודשים כמתאם פעולות הממשלה בשטחים, לשליח סודי לסוגיה הפלסטינית. מטרת מינויו היא לבדוק האם ניתן להתקדם בתהליך השלום, ערב הכרזת "תוכנית המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וצוותו. כמו כן, האתר הדגיש כי מרדכי מקורב מאוד לראש הממשלה ולמשפחתו.