חמאס הציב אולטימטום חדש לישראל תמורת רגיעה. על פי דיווח הערב (שבת) ב"החדשות", ארגון הטרור דורש מישראל להזרים 15 מיליון דולר במזומן מדי חודש, או שפנינו להסלמה. זאת, לאחר שרה"מ נתניהו כבר החזיר את אספקת הדלק הקטארי לרצועת עזה, ולאחר יממה קשה של מטחי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, שהסתיימו בהפסקת אש בצהריים. 



במסמך שהעביר למצרים מנהיג החמאס, יחיא סינוואר, הוא דורש שישראל תעביר את הכסף הקטארי לתשלום המשכורות בעזה במזומן לידי החמאס. סינוואר דרש כי העברת הכסף תקרה עד יום חמישי הקרוב, ואם לא - הם יגבירו את המהומות מול הגדר. על פי הדיווח, הדרישה לתשלום במזומן נועדה לעקוף את מנגנון התיאום והפיקוח הישראלי שהיה נהוג עד כה, כאשר אבו מאזן שילם את המשכורות בשקיפות.

במידה וישראל תיענה לבקשה, שינוי המצב הקיים יאפשר לחמאס להזרים את הכסף ישירות לפעילות הטרור. בישראל שוקלים כעת כיצד להגיב לדרישה החדשה, וטרם גיבשה או מסרה תגובה רשמית לנושא. 

כזכור, לאחר עשרות טילים שנורו לעבר יישובי עוטף עזה במהלך הלילה ושעות הבוקר, הג'יהאד האיסלאמי הסכים להפסקת אש. זאת, על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית. המועצה האזורית אשכול מסרה לתושבים כי בסיום הערכת מצב, הוסרה ההנחיה להימצא בסמיכות למרחבים מוגנים. עם זאת, ההגבלות על ההתכנסויות - מאה איש במקום פתוח ו-500 במקום סגור נותרה בעינה. בנוסף, לא חל שינוי גם בנושא העבודה החקלאית - היא מאושרת רק בתיאום ואישור פרטני מול החטיבה המרחבית.
 
בתוך כך, דובר צה"ל מסר כי צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור ברצועת עזה. בין היעדים שהותקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה ומפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות בדרום רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה למתקפת הרקטות שמוביל הארגון משעות הלילה לעבר יישובי הדרום.
 
מדובר צה"ל נמסר כי "צה״ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות שבוצעה הלילה לעבר ישובים בשטח ישראל. הג׳יהאד האיסלאמי הפלסטיני הוביל את המתקפה בעידוד משלחי הטרור האיראניים ועל רקע אווירה מאפשרת טרור, שמוביל ארגון הטרור חמאס במרחב גדר המערכת. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל".