ראש הממשלה בנימין נתניהו  אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי ישראל לא תקבל אולטימטום מחמאס בעקבות דיווח כי ארגון הטרור דרש מישראל 15 מיליון דולר כל חודש תמורת רגיעה
דקת דומייה בישיבת הממשלה. צילום: יניר קוזין
. "אנחנו אחרי סוף שבוע של תקיפות של צה"ל בעזה. אתמול פורסם כי יש כביכול אולטימטום של חמאס לישראל. בשום שלב ישראל לא תקבל שום אולטימטום מחמאס ותמשיך לפעול על פי האינטרס הישראלי ולמען ביטחון ישראל", אמר נתניהו.

חמאס הציב אולטימטום חדש לישראל תמורת רגיעה. על פי דיווח אמש ב"החדשות", ארגון הטרור דורש מישראל להזרים 15 מיליון דולר במזומן מדי חודש, או שפנינו להסלמה. זאת, לאחר שנתניהו כבר החזיר את אספקת הדלק הקטארי לרצועת עזה, ולאחר יממה קשה של מטחי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, שהסתיימו בהפסקת אש אתמול בצהריים. 
 
במסמך שהעביר למצרים מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, הוא דורש שישראל תעביר את הכסף הקטארי לתשלום המשכורות בעזה במזומן לידי החמאס. סינוואר דרש כי העברת הכסף תקרה עד יום חמישי הקרוב, ואם לא - הם יגבירו את המהומות מול הגדר. 

על פי הדיווח, הדרישה לתשלום במזומן נועדה לעקוף את מנגנון התיאום והפיקוח הישראלי שהיה נהוג עד כה, כאשר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שילם את המשכורות בשקיפות. שינוי המצב הקיים יאפשר לחמאס להזרים את הכסף ישירות לפעילות הטרור. 

יחיא סינוואר. צילום: AFP
יחיא סינוואר. צילום: AFP
  
ישיבת הממשלה נפתחה בדקת דומייה ל-11 קורבנות הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג. "עם ישראל מתאבל כולו. בשמי ובשם עם ישראל אני שולח את תנחומינו מעומק ליבנו למשפחות ששכלו את יקיריהם. קשה להפריז ברצח יהודים שמתכנסים בבית כנסת בשבת שנרצחו רק בגלל שהם יהודים", אמר נתניהו על נרצחי אירוע הירי.

"אנחנו עומדים ביחד עם ארצות הברית נגד הברבריות הזאת ואני קורא לעולם להילחם באנטישמיות. זה הפשע הגדול ביותר בתולדות ארצות הברית נגד יהודים. ישנם גם גילויי אנטישמיות קשה במערב אירופה בגלל הקנאות האסלאמית", הוסיף.

ראש הממשלה התייחס גם לביקור המדיני הרשמי שערך בעומאן. "ביום שישי חזרתי מביקור היסטורי בעומאן. נפגשתי עם הסולטאן, אדם מאוד מנוסה ומאוד מרשים. זה ביקור רשמי ראשון זה 22 שנים וזה מגיע בעקבות מאמצים מול מדינות ערב", אמר. "דנו בהרחבה האתגרים העומדים במזרח התיכון ואלה היו שיחות חשובות למדינת ישראל ולביטחון ישראל ויהיו עוד".