רקטה שנורתה במהלך סוף השבוע מרצועת עזה אותרה הבוקר (ראשון) בבית ספר תיכון בשער הנגב. התלמידים פונו וכוחות משטרה הגיעו למקום. בתוך כך, עצם החשוד כחלק מפריט תבערה התגלה סמוך לגן ילדים בשדרות. מאבטחת במקום הבחינה בפריט והזעיקה את המשטרה. שוטרים שהגיעו לזירה מנעו הגעת עוברי אורח וחבלן משטרתי הגיע לזירה בעיר ובדק ונטרל את הפריט החשוד.


מהמשטרה נמסר כי "אנו שבים ומזכירים לציבור להמשיך לגלות אחריות כפי שארע הבוקר ולדווח על כל חפץ חשוד למוקד 100 של משטרת ישראל. כמו כן, לא לגעת בחפץ ולהמתין להגעת כוחות וחבלן המשטרה".
 
כזכור, לאחר שעשרות טילים נורו לעבר יישובי עוטף עזה אתמול במהלך הלילה ושעות הבוקר, הג'יהאד האיסלאמי הסכים להפסקת אש, זאת על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית. המועצה האזורית אשכול מסרה לתושבים כי בסיום הערכת מצב, הוסרה ההנחיה להימצא בסמיכות למרחבים מוגנים. עם זאת, ההגבלות על ההתכנסויות - מאה איש במקום פתוח ו-500 במקום סגור נותרה בעינה. בנוסף, לא חל שינוי גם בנושא העבודה החקלאית - היא מאושרת רק בתיאום ואישור פרטני מול החטיבה המרחבית.

רגע שיגור רקטה מהרצועה. צילום: מוחמד אל-מסרי
רגע שיגור רקטה מהרצועה. צילום: מוחמד אל-מסרי


דובר צה"ל מסר אתמול כי חיל האוויר תקף באמצעות מטוסי קרב שמונה יעדי טרור בשלושה מתחמים צבאיים של ארגון הטרור ברצועת עזה. בין היעדים שהותקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה ומפעל לייצור ציוד לדיפון מנהרות בדרום רצועת עזה. התקיפות בוצעו בתגובה למתקפת הרקטות שמוביל הארגון משעות הלילה לעבר יישובי הדרום.