אלפים הפגינו במהלך הלילה (שני) במספר מוקדים ברחבי הרצועה, זאת בתגובה לתקיפת צה"ל בלילה, אשר בה לטענת הפלסטינים מצאו את מותם שלושה נערים. מאות הפגינו מול ביתו של מנהיג חמאס ברצועה איסמעיל הנייה בדרישה לתגובה. כמו כן, דווח על פעילות של כוחות צה"ל בשטחי הגדה, וביצוע של מספר מאסרים. 



כזכור, כלי טיס של צה"ל תקף אתמול בצמוד לגדר המערכת חולייה של שלושה מחבלים, אשר ניסו לחבל בה וככל הנראה עסקו בהנחת מטען חבלה בדרום רצועת עזה. בתקשורת הפלסטינית דווח כי אותרו שלוש גופות של פלסטינים בני 14-13. לפי התקשורת הפלסטינית, ההרוגים ממזרח לחאן יונס הם מוחמד אברהים א-סטרי בן ה-13, חאלד בסאם סעיד בן ה-14 ועבד אל-חמיד אבו דאהר  בן ה-13, כולם מואדי א-סולקא בחאן יונס.


דובר חמאס, סלאח אל-ברדוויל: "כלי טיס ציוניים התנקשו בחיי שלושה ילדים הלילה בחאן יונס, וכהרגלה התקשורת הציונית מודיעה כי מדובר במחבלים שהניחו מטענים. האם להאמין להם או להאמין לדם הילדים שחיפש תקווה בין הריסות המוות, כאשר הקרובים שלהם ממשיכים בהרעבתם ונרמול היחסים עם רוציחהם".

כזכור, שלשום יירטה מערכת כיפת ברזל רקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר שטחי עוטף עזה. באירוע המדובר לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כשעתיים מאוחר יותר, זוהו חמישה שיגורים לעבר שדרות והמועצה האזוריות שער הנגב. ארבעה מהם יורטו ע״י לוחמי כיפת ברזל.  

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים הערכת מצב בקריה בתל אביב, בהשתתפות הרמטכ"ל, בכירי הצבא ובכירי מערכת הביטחון. בהודעת ארגון הג׳יהאד האיסלאמי, שנטל אחריות על השיגורים, נכתב כי "על האויב לדעת שאנחנו יכולים להרחיב את מעגל התגובה". רצף האירועים התרחש אחרי לילה לא שקט שעבר על תושבי עוטף עזה, כאשר החל מחצות ועד שעות הבוקר אתמול נשמעו מספר אזעקות צבע אדום. 

הפגנת תושבי עוטף עזה
הפגנת תושבי עוטף עזה


מאוחר יותר דווח בתקשורת הפלסטינית כי הג'יהאד האיסלאמי הסכים להפסקת אש. במקביל, המועצה האזורית אשכול מסרה לתושבים כי בסיום הערכת המצב שערך ליברמן, הוסרה ההנחיה להימצא בסמיכות למרחבים מוגנים. 

בצל ההתחממות בדרום, הפגינו הערב מאות תושבי עוטף עזה בצומת הרחובות קפלן ודרך בגין בתל אביב, סמוך לקריית הממשלה בתל אביב, נגד מדיניות הממשלה. לטענת מארגני ההפגנה, תושבי העוטף נמצאים כבר תקופה ארוכה ב"מלחמת התשה" שתוצאותיה נקבעות לא על ידי ממשלת ישראל, אלא על ידי גורמי הטרור ברצועה. במקביל להפגנה התקיימה בישובי העוטף פגישה, שבמהלכה צפויים התושבים להחליט האם להמשיך להשבית את מערכת החינוך.