הפלגים הפלסטינים איימו הבוקר (שני) להגיב על הרג שלושת הנערים, שניים בני 13 ואחד בן 14, בתקיפת כלי טיס של חיל האוויר הלילה. בג'בליה יצאו תושבים להפגנה ספונטנית, בתביעה שהפלגים ישגרו טילים לעבר ישראל. בצה״ל נערכו הלילה לאפשרות של הסלמה, ולפי דיווחים ברצועה מסוקי קרב וכלי טיס לא מאוישים חגו בשמי הרצועה במשך שעות ארוכות.


ארגון הג'יהאד האסלאמי הודיע כי ישראל נושאת באחריות על הריגתם של הנערים. "טענות ישראל הן שקריות ולנערים לא היה כל קשר לפעילות צבאית", נאמר בהודעה. "הכיבוש יישא באחריות המלאה לפשע הנפשע. ההתנגדות תגיב בדרך שמתאימה לגודל הפשע". 

תושבים ברצועה סיפרו כי ככל הנראה הנערים היו בקרבת הגבול, ושרצו להציב במקום רשת ללכידת ציפורים ויונים. דאוד שיהאב צייץ בדף הטוויטר שלו כי התביעה של עזתים לנקום את מות הנערים היא "עדות לאמונה של העם הפלסטיני בהתנגדות האמיצה". הוא הבטיח לשמור על כבוד העם הפלסטיני.


בתוך כך, מנהיג הג'יהאד, זיאד נח'אלה, דחה את קביעת ישראל כי כוח אל-קודס, בפיקודו של האיראני קאסם סולימאני וסוריה, הוא שעמד מאחורי ירי הרקטות אל ישראל בסוף השבוע. "הכיבוש מנסה כל הזמן לפזר טענות שקריות במטרה למנוע את לגיטימיות ההתנגדות מהעם הפלסטיני", אמר נח׳אלה והציב את התנאי של הפלגים לרגיעה עם ישראל, בדמות הסרת המצור: "ישראל מנסה להרוויח זמן על חשבון סבלם של הפלסטינים, והדבר לא ימנע מאיתנו לא לסגת מהדרישות שלנו ולקבל את תנאי ישראל".