למרות הדיווחים על הפסקת "צעדות השיבה" סביב גדר המערכת ברצועת עזה, מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סנוואר אמר היום (חמישי) כי הצעדות יימשכו עד להסרת המצור. "ההפגנות על הגדר יימשכו כרגיל, לא יהיה שום שינוי עד להסרת המצור באופן מלא מעזה", אמר סינואר לאחר פגישה בין מנהיגי הפלגים ברצועה. 

על פי סוכנות הידיעות "מען" הפלסטינית, במפגש שהתקיים היום בלשכתו של ראש הלשכה המדינית של החמאס, איסמעיל הנייה, ברצועה, הסכימו החמאס והג'יהאד האסלאמי להמשיך בצעדות, ואמרו כי יש לפעול למען סיום הפיצול הפוליטי בין הפלגים הפלסטינים ובין רצועת עזה ליהודה ושומרון. עוד הם הבהירו כי אמנם הצעדות יימשכו, אך "באופן אחר".

כזכור, מוקדם יותר היום מקורות ברצועה אמרו לעיתון אל קודס כי חמאס יחליט ככל הנראה להפסיק את הפרחת בלוני התבערה. פי הפרסום, הנהגת חמאס התכנסה אתמול בעזה והגיעה להחלטה בעניין זה במטרה למנוע מלחמה ברצועה בשלב זה, לנוכח התנאים הקשים ברצועה. עוד דווח, כי חמאס בודק אופציה זו לאחר מגעים שניהל עם כמה צדדים, בהם מצרים, שטענה שיש להפסיק את מתקפות בלוני התבערה על מנת לא לפתוח במלחמה ברצועה. עוד הוסיף המקור, כי עפיפוני התבערה תיפסק בצורה מלאה בשבוע הבא.
הרכב שנשרף מבלון תבערה במועצה האזורית שדות נגב
 
מקור פלסטיני ציין בראיון לסוכנות מען, כי המשלחת הביטחונית המצרית תיפגשו עם הפלגים הפלסטינים על מנת להגיע להפסקת אש. המשלחת תיפגש עם מנהיגי חמאס והנהגת צעדות השיבה. המקור אמר כי המשלחת תדון במניעת חיכוך על גדר המערכת מבלי לדון בהפסקה של צעדות השיבה. 

בתוך כך, רכב ביטחון ביישוב עלומים במועצה האזורית שדות נגב עלה באש ונשרף כליל היום בגלל בלון תבערה ששוגר מרצועת עזה. הבעירה הקטנה שהייתה מתחת לרכב גרמה לדליקה באחד הצינורות ולהתפשטות השריפה לחלקו העליון של הרכב, מה שגרם נזק רב.
כמו כן, בלון נפץ אותר בחצר גן ילדים ביישוב באשכול. הפריט אותר על ידי גננת הגן שיצאה לחצר, הרחיקה את הילדים מהמקום ודיווחה מיידית לאיש הביטחון ביישוב.  הפריט נאסף מהמקום על ידי אנשי הביטחון וטופל על ידם.
גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר:"תושבי אשכול ועוטף עזה מגלים אחריות יוצאת דופן. התושבים שלנו עירנים וקשובים להנחיות ויודעים לזהות את פריטי התבערה שנוחתים בשטחנו ולפעול בהתאם להנחיות מצילות החיים. אני מצפה מממשלת ישראל לגלות אותה אחריות כלפי אזרחיה ולשים סוף לטרור המתמשך כדי להבטיח את בטחון התושבים. הכתובת על הקיר. האחריות עליכם".

גולדין במכתב לשרים: "אל תצביעו על הסכם הפסקת אש"

על רקע הדיווחים על התקדמות במגעים להסדרה הוציא פרופ׳ שמחה גולדין מכתב אישי לשרי הקבינט המדיני בטחוני וביקש: "אל תצביעו על הסכם הפסקת אש עם חמאס, מבלי לתקן את מחדל הפסקת האש הקודמת. אתם מסכנים את חיילי צה"ל".
 
גולדין דרש מהשרים שלא לחזור להבנות סיום מלחמת ׳צוק איתן׳ מבלי לתקן את מחדל הפסקת האש ומבלי להשיב את החיילים ואת האזרחים. "כחבר בקבינט אינך יכול לחזור להבנות סיום מבצע צוק איתן, לפני שהחמאס מחזיר את החיילים שנהרגו ונחטפו כתוצאה ׳מהבנות׳, כתוצאה מ׳הפסקת אש׳ אתה יודע כי הפסקת האש מאז לא הסתיימה כי הבנים לא חזרו הביתה. אם תצביע שוב להסכם הפסקת אש עם החמאס, מבלי לתקן את מחדל הפסקת האש הקודמת, אתה מסכן את חיילי צה"ל וחוזר באופן נפשע על המחדל של שנת 2014. דמם בראשך, גם אם תכבס את המונח "הפסקת אש" ותקרא לו "הבנות", "שקט בטחוני". אזרחי מדינת ישראל אינם טיפשים. קח את זה בחשבון, בחשבון המוסרי שלך, ובחשבון הפוליטי", כתב.
 
"קטאר הינה ציר מרכזי בעלת יכולת להשפיע על הנהגת חמאס, וממשלת ישראל לא מנצלת את המעורבות הקטארית להשבת החיילים והאזרחים. אתה כחבר קבינט יודע עד כמה אפשרת את המעורבות הקטארית בעזה מבלי שתדרוש כתנאי את החזרת החיילים, מבלי שתדרוש שקטאר תביא את החמאס למשא ומתן על החיילים, מבלי שתנצל את החשש של החמאס מכך שהאוכלוסייה העזתית תרים ראש בעת החורף הקר. אתה אפשרת להכפיל את מספר שעות החשמל בעזה ללא העמדת דרישה מוסרית ולגיטימית, המגובה גם בחוק הבינלאומי, לגרום לכך שהחמאס יביא חזרה את החיילים. גרוע מכך, אתה שותף להשתקה ולספינים מסביב ל"הסדרה".
 
עוד כתב פרופ גולדין: "השבוע שוב נכנעת לאיומי האויב, איומי סחיטה של יחיא סנוואר הדורש חמישה עשר מיליון, במזומן. הסחיטה הצליחה עד עכשיו ואתה שותף לכך. ככה מקבלים סיוע מהתורכים, ככה מקבלים משאיות מלט לבניית מנהרות, וככה מקבלים דלק. ועדיין אתה לא דורש את החיילים".