ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה לחדש הקשר עם אבו מאזן, כך דווח היום (חמישי) ב"החדשות". לאחר האזהרה של הרמטכ"ל גדי איזנקוט, לפיה הסיכוי להתלקחות אלימה בגדה המערבית היא בין 80-60%, נתניהו דאג שראש השב"כ נדב ארגמן יפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במטרה לחדש את היחסים בין הצדדים.



על פי הדיווח, ארגמן הציע לאבו מאזן שורה של פרויקטים כלכליים מאוד משמעותיים שישראל תהיה מוכנה לעשות על מנת להתניע את הכלכלה הפלסטינית, בין אם זה אזור תעשייה משותף או פרויקט הגז מול עזה.



אולם, מלבד הפגישה עם יו"ר הרשות, ארגמן פגש גם בכירים פלסטינים נוספים והציע להם לסיים את הנתק כדי שיוכלו להציג הישגים לציבור שלהם, מה שעשוי למנוע מצב של ייאוש עשוי לדרדר את האזור כולו לאלימות.



ראש השב"כ נדב ארגמן, צילום: אהוד אמיתון/TPS
ראש השב"כ נדב ארגמן, צילום: אהוד אמיתון/TPS



למרות המאמצים, אבו מאזן לא התרשם וסירב לקבל את ההצעה הזו. מהשב"כ נמסר כי הם לא מתייחסים לפגישות שמקיים ראש השב"כ. כזכור, אחת הביקורות הנוקבות ביותר שיש כנגד נתניהו מצד מפלגות השמאל היא הטענה לפיה הוא מחליש את הרשות הפלסטינית ולא מסייע לאבו מאזן להחליש את חמאס. נתניהו וחברי הממשלה, מנגד, התבטאו מספר פעמים כנגד יו"ר הרשות בטענה כי הוא מכשיל את תהליך ההסדרה עם חמאס בכך שאינו מוכן לשום אפשרות מלבד שליטה מלאה של הרשות על רצועת עזה.



בתוך כך, הערב דווח ב"כאן 11" כי מבחינת ישראל הקשר המקיף בין ישראל לבין החמאס בתיווך מצרי עדיין נמשך. על פי הדיווח, בישראל מנסים להתמקד בדבר אחד - איך מבטיחים שאותו כסף קטארי שאמור לממן משכורות בעזה לא ידגיע בסוף למטרות טרור. בנוסף מתנחמים בעובדה שלא כל אנשי החמאס עוסקים בטרור.
 
לכן, גם באו"ם, במצרים ובישראל מבהירים כי טרם סוכם מנגנון העברת הכסף הקטארי. בישראל מבהירים כי "לפני המחוות הבאות, אנו רוצים לראות תוצאות וסוף שבוע שקט". גורם ישראלי מסר: "גם בג'יהאד האיסלאמי מאותתים שכעת יהיה שקט, ורף האלימות צפוי לרדת".
 
שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום ב-103FM לאבו מאזן, למשא ומתן עם חמאס ולהחרמה של הרשות הפלסטינית. לדבריה, "אבו מאזן מנסה לגרור אותנו למלחמה עם חמאס ולגרור את עזה למצב הומניטרי קשה כך שנגיש לו את עזה על מגש של כסף. זה לא הולך לקרות, אנחנו לא הולכים לרקוד לפי החליל שלו", אמרה שקד. "אבו מאזן רוצה שנעשה את העבודה השחורה בשבילו מול חמאס. התיאום הביטחוני שיש עם אבו מאזן טוב לו וטוב לנו. במקביל אבו מאזן נלחם בנו בצורה מדינית בכל זירה אפשרית בעולם. גם חמאס הוא אויב וצריך להכות בו בעוצמה".