צה"ל דחה את טענות הוריו של סגן הדר גולדין, שנפל במהלך מבצע צוק איתן וגופתו ומוחזקת על ידי ארגון החמאס, שאמרו כי בפגישה בינו לבינם טען כי הדרג המדיני מונע מהצבא להשיב את גופת בנם וגופת סמ"ר אורון שאול , וקרא למנוע הקלות הומניטריות מרצועת עזה. בהודעה שפרסם דובר צה"ל נמסר כי "הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, נפגש עם בני משפחת גולדין ביום שישי כפי שנוהג לעשות מעת לעת. המשפטים שהוצאו מהפגישה הינם חלקיים ביותר ואינם מיצגים את הדברים שנאמרו בפגישה".



עוד נאמר בהודעה כי "במהלך הפגישה הציג הרמטכ"ל את עמדת צה"ל כפי שבאה לידי ביטוי באופן קבוע בפני הדרג המדיני בשיחות סגורות ואשר לא השתנתה בשנים האחרונות", וסיים כי "צה"ל פועל ללא לאות להשיב את השבויים והנעדרים לישראל וימשיך לעשות זאת". 

בני הזוג גולדין, צילום: מרק ישראל סלם
בני הזוג גולדין, צילום: מרק ישראל סלם

מוקדם יותר מסרו במשפחת גולדין כי במהלך פגישה בינים לבין הרמטכ"ל שנערכה אתמול, טען איזנקוט כי אם הדרג הפוליטי יירצה, "יהיה אפשר להשיב את הבנים תוך שבוע". בנוסף לכך, טוענים במשפחה, אמר איזנקוט כי "יש לעצור את כל הפרויקטים מול עזה עד להשבת החיילים והאזרחים. לעצור הכל פרט להכנסת מים, מזון, ביוב ותרופות".



הוריו של גולדין אמרו לאחר הפגישה עם הרמטכ"ל כי "מהפגישה הקשה הסקנו כי ראש הממשלה לא רוצה להשיב את החיילים לישראל. בפעם השלישית ראש הממשלה שוב שיחק ברגשות המשפחות והונא אותנו. נתניהו מסכים לשלם משכורות למנגנון הטרור של החמאס לפני שהוא דורש את השבת החיילים חזרה לישראל", והוסיפו כי הם "מבקשים מעם ישראל לדרוש מראש הממשלה ושר הביטחון לעמוד בהתייחסות שנתנו שלא תהייה הסדרה בלי החיילים".