בפעם השנייה ביומיים האחרונים, הצליחו כוחות הביטחון למנוע פיגוע של פלסטיני, אשר הגיע במטרה לדקור את חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב. היום (שלישי), סמוך לשעה 11:10, סוכל ניסיון פיגוע דקירה בכניסה לתחנת הדלק במישור אדומים. פלסטינית שהגיעה למחסום, הראתה סימנים שעוררו חשד, וכאשר הוזעק למקום כח מג"ב, היא ניסתה לדקור את אחד מהם. תגובה מהירה ויעילה של הכוחות מנעו ממנה לבצע את זממה, והיא נורתה בחלק גופה התחתון, ונוטרלה.

גם אמש עירנות של חיילי צה"ל מנעה אסון, לאחר שפלסטיני הגיע לעבר מספר חיילים ששהו באזור צומת נבי אליאס בקרית ארבע, ובזמן שעמדו ביחד, שלף סכין וניסה לדקור את אחד מהם. החיילים הגיבו במהרה, ירו בו וניטרלו אותו. עוד לפני הדקירה, ניסה המחבל לפתוח דלתות של מכוניות בהם שהו אנשים. לוחם גולני שהיה בעמדה שנמצאת שם, פגע בו.

כזכור, לפני כחודש, נפצע חייל צה"ל באורח קל בפיגוע דקירה שהתרחש סמוך למערת המכפלה בחברון. החייל וכוח נוסף שהיה במקום הגיבו בירי ונטרלו את המחבל. במהלך האירוע לקח החייל, המשרת במנהל האזרחי, חלק בסיור עם קצינה נוספת. לאחר ניסיון הדקירה הוא התרחק מהמחבל, ירה לעברו והרג אותו.

כמו כן, הבוקר דיווח ראש השב"כ, נדב ארגמן, בפתח סקירתו בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "השקט ביהודה ושומרון מתעתע", וחשף כי "בשנה אחרונה הצלחנו לסכל 480 פיגועים, עצרנו 219 חוליות חמאס וסיכלנו 560 ניסיונות של מפגעים בודדים. כמו כן, הצלחנו לסכל תקיפות סייבר וריגול נגד ישראל".

"המציאות ביהודה ושומרון מאוד מורכבת. מעל פני השטח מבחינים בשקט, אבל השקט הזה מתעתע. מתחת לפני השטח הוא רוחש ומבעבע. החמאס מנסה בכל הכוח להוציא פיגועים באיו"ש ומאיו"ש בהכוונה מרצועת עזה, טורקיה ולבנון. המציאות המאפשרת חיים ביהודה ושומרון היא תולדה של פעולה מאומצת של מערכת הביטחון שמאפשרת לאזרחים לחיות את חיי היום-יום".