ארגון הטרור חמאס הכריז היום (שלישי) כי צעדות השיבה אשר מתקיימות בגבול רצועת עזה בחודשים האחרונים השיגו חלק גדול מהמטרות שהציב הארגון, והושג הסכם רגיעה. על פי ההכרזה, במסגרת הסכם הראשוני יורחב החל ממחר אזור הדיג ל-12 מייל ימי מ-9 שיש כיום, ובקרוב יגיע ל-20 מייל. בנוסף, תימשך פתיחת המעברים וכן ישולמו 60 אחוזים ממשכורות 43,000 פקידי הממשל בעזה. 

עוד נמסר, כי במסגרת ההסכם הוחלט על העסקתם של 10,000 אקדמאים ועובדים נוספים, בנוסף לתשלום והגשת סיוע ל-50,000 משפחות במצוקה וכן סיוע ל-5,000 משפחות ההרוגים והפצועים של צעדות השיבה. 
דובר חמאס פאוזי ברהום אמר כי "כל הישג שהבאנו הוא תוצאה של צעדות השיבה ושבירת המצור בהן השתתפו בני עמנו בעזה. העם שלנו הצליח להציב משוואה חדשה ולהחזיר את הזכויות שלו".

דובר נוסף של חמאס, עבדל אל-טיף קאנוע, אמר כי "השיחות וההבנות, שהושגו בתיווך גורמים רבים, הביאו להתקדמות בשבירת המצור מעל רצועת עזה וייצוב השקט שהושג בהסדר 2014 (הבנות צוק איתן), וזאת בלי לשלם מחיר פוליטי". עוד אמר, כי המצור על רצועת עזה התחיל להתנדנד וטען כי "אנחנו קרובים לשבירתו יותר מאשר בכל עת אחרת".

קאנוע הודיע גם כי למרות ההסכם, צעדות השיבה יימשכו עד להשגת כל המטרות של החמאס, זאת "למען חיים בכבוד, החזרתם של הפליטים והפלת כל ניסיון לפגוע בסוגיה הפלסטינית".