שני בני אדם, נהג אוטובוס בן כ-30 ונוסע בן כ-35 נפצעו הערב (רביעי) באורח קל מאש שנפתחה לעבר האוטובוס בו נסעו סמוך להתנחלות בית אל שבבנימין. שני הפצועים נפצעו מרסיסים וקיבלו טיפול במקום, ולאחר מכן נהג האוטובוס פונה להדסה הר הצופים, והפצוע השני סירב להתפנות לקבלת טיפול רפואי נוסף. 



פאראמדיק מד"א שלום גליל סיפר: "כשהגעתי למקום, ראיתי אוטובוס עם נוסעים עומד כששימשת האוטובוס מנופצת, גבר כבן 35 שישב במושב הקדמי ונהג האוטובוס גבר כבן 30 היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות קלות מאוד מרסיסי זכוכיות בגפיים, הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם להמשך בדיקות בבית החולים כשמצבם קל. מדובר בהחלט בנס גדול שהארוע הסתיים הפעם בפציעות קלות".



על האוטובוס נמצאו בשלב זה כשמונה פגיעות קליע, ובשלב זה צה"ל החל בסריקות אחר המבצעים. בשבועות האחרונים חלה התדרדרות במצב הביטחוני ביהודה ושומרון, ולאחר חודשים של שקט יחסי אירעו באזור מספר פיגועים שגבו קורבנות בנפש. בתחילת חודש אוקטובר, באזור התעשייה ברקן, רצח פועל פלסטיני שעבד במפעל למחזור אשפה ביישוב שני עובדים במפעל, זיו חג'בי וקים יחזקאל בפיגוע נפצעה באורח בינוני גם חוה וטורי, ששוחררה יומיים לאחר מכן מבית החולים בילינסון בפתח תקווה.. ארבעה ימים מאוחר יותר מחבל פלסטיני דקר חייל מילואים ופצע אותו באורח בינוני.



במהלך היום פעלו כוחות צה"ל באזור בית משפחתו של המחבל אשרף נעלאווה שביצע את הפיגוע הרצחני באזור התעשייה בברקן, זאת לאחר שככל הנראה עלה החשד כי הוא מתחבא בו. באזור נראו צלפים מעל לגגות הסמוכים. על פי הדיווחים, ירי בוצע לעבר הבית, לאחר שקריאות החיילים שיסגיר את עצמו לא נענו.



נעאלוה, שעבד כחשמלאי במפעל, הוזמן לתקן תקלה במשרד שבקומת ההנהלה. באמצע הטיפול בתקלה הלך לבקש אזיקונים מהמחסנאי, עלה עם נשקו, כפת את ידיה של יחזקאל ופתח בירי לעבר מי ששהה במקום. שעות ספורות לפני שיצא לבצע את הפיגוע הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אלוהים, תבשר לי את הדברים הטובים ביותר, כי אתה הטוב ביותר". ביום השנה לטבח סברה ושתילה, לפני חודשים אחדים, כתב: "לא נשכח, לא נסלח".