כוחות צה"ל עצרו היום (שישי) פלסטיני שחצה את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. החשוד הועבר לתחקור כוחות הביטחון בשטח ממנו עלה כי ככל הנראה הוא ביצע הצתה באזור החממות בנתיב העשרה. חקירתו נמשכת ומדובר צה"ל נמסר כי לא נתפס עליו נשק. 
 

צה״ל נערך בכוחות מתוגברים, למרות יום שישי הרגוע יחסית בשבוע שעבר. בינתיים, דווח על הפרות סדר כבדות מאוד במרחב בורייג' - זריקת מטענים ורימונים ויידוי מסיבי של אבנים ובקבוקי תבערה. לא היו נפגעים. מחבל מארגון החזית העממית נורה למוות לפי הפלסטינים על ידי צלף של צה״ל, לאחר שהשליך מטען חבלה לעבר הכוחות בגדר. לפי דיווח פלסטיני, עלה ל-37 מספר נפגעי הירי בעימותים ממזרח לאל-בורייג׳.



מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, אמר כי אין הסדרה עם ישראל אלא רק הבנות עם גורמים מתווכים, בראשם מצרים. "גדר המצור התחילה להתמוטט והיא תיפול. אין הבנות או הסכמים עם הכיבוש בכלל. אנחנו בקשר עם המתווכים לשבירת המצור, ולא נשלם מחירים פוליטיים במטרה לקבל את הזכויות שלנו", אמר מנהיג ארגון הטרור.


יחיא סינוואר. צילום: AFP
יחיא סינוואר. צילום: AFP

 

בתוך כך, השגריר הקטארי מוחמד אל-עמאדי, שהעביר 15 מיליון דולר דרך מעבר אלנבי ומשם, באישור ישראל, דרך מעבר ארז, הותקף היום באבנים על ידי מפגינים פלסטינים ממזרח לעזה, לאחר שהשיירה שלו הגיעה כדי לבחון מקרוב את צעדות השיבה. 



ברצועת עזה דיווחו כי מי שמוביל את ההפגנות הם מפגינים מהחזית העממית, שאף סירבו להשתתף בישיבה של השגריר הקטארי עם הפלגים הפלסטינים. המשכורות לפקידי חמאס הועברו במזוודות בתוך רכב משוריין, כאשר במקביל פקידים ערכו רשימה מסודרת לפקידים שיקבלו משכורות בחודשים הקרובים.



"סיכומים עם ישראל"


השגריר אל-עמאדי, ראש הוועדה הקטארית לבנייה מחדש של רצועת עזה, אמר כי ארצו תמשיך לתמוך במשפחות העניות ברצועה למשך שישה חודשים בסך 15 מיליון דולר בחודש, ועוד 10 מיליון דולר לדלק. ״סיכמנו עם ישראל לפתור את בעיית החשמל, קו מספר 161 והמעבר הימי״, אמר הדיפלומט הקטארי בפגישה עם ראשי הפלגים הפלסטינים בעזה. ״סיכמנו עם ישראל על דברים רבים״.
 
בניגוד לפרסומים, אל-עמאדי טען כי ״הכסף שהועבר לרצועת עזה היה בפיקוח מלא של הוועדה הקטארית, ולא הייתה לאו״ם נגיעה בהעברת הכספים״. הוא הדגיש, כי ״אנו פועלים מול גורמים ישראלים להשלמת הסוגיות האחרות בנוגע לרצועת עזה, בהן הרחבת הדיג, הקמת אזורי תעשייה, הנמל הימי וסוגיית החשמל. נמשיך לפעול בכל הסוגיות״.