תחקיר צה"ל, שפורסם היום (שבת), מצביע על כך שהפלסטיני שחדר אתמול לשטח ישראל מכיוון רצועת עזה ושרף חממה ביישוב בעוטף עזה זוהה בעת החדירה, אך כוחות הביטחון לא הספיקו לעוצרו לפני שהצליח לבצע את זממו. על פי התחקיר, תצפיות סביב הרצועה זיהו את החשוד סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה בטרם חצה והוסיפו לעקוב אחריו במהלך האירוע.



עוד עולה מהתחקיר כי בעקבות הזיהוי הוזנקו למקום כוחות צבאיים רבים לאזור שפעלו בשיתוף עם כוחות הביטחון האזרחיים וכיתת הכוננות. הכוחות כיתרו את המרחב בו זוהה החשוד, ובמקביל הוצבו כוחות לבידוד מרחב הישוב מהמרחב בו הוא ניסה להסתתר. למרות המאמצים, לעומת זאת, עד שאותר הספיק החשוד להצית חממה ורק לאחר מכן נעצר.



מהתחקיר עולה גם כי על החשוד לא נמצא נשק והוא הועבר לתחקור כוחות הביטחון. לבסוף נמסר מצה"ל כי האירוע נמצא בתחקיר מבצעי וממנו יופקו וייושמו הלקחים הנדרשים. כזכור, למרות הדיווחים על הסדרה בין ישראל וחמאס, ואף העברת מזוודות כסף בהן עשרות מיליוני דולרים לידי ארגון הטרור, ההפגנות אתמול על גדר הרצועה היו אלימות יותר מאשר בשבוע שעבר ובמהלכן נורה למוות מחבל של החזית העממית לשחרור פלסטין לאחר שהשליך מטען חבלה לעבר הכוחות בגדר, ו-37 נוספים נפצעו.

אתמול אמר מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, כי אין הסדרה עם ישראל אלא רק הבנות עם גורמים מתווכים, בראשם מצרים. "גדר המצור התחילה להתמוטט והיא תיפול. אין הבנות או הסכמים עם הכיבוש בכלל. אנחנו בקשר עם המתווכים לשבירת המצור, ולא נשלם מחירים פוליטיים במטרה לקבל את הזכויות שלנו", אמר מנהיג ארגון הטרור.