דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס אמר הבוקר (שני) בשיחה עם כתבים צבאיים כי "הכוח פעל הלילה בצורה הירואית ובמהלך הפעולה נפל סגן אלוף מ', שמעשיו לא יבואו לידי ביטוי בתקשורת". הוא הוסיף כי "מ' ביצע פעולות שהביאו לכך שלישראל יש עליונות על אויביה. פרטי הלווייתו יפורסמו בהמשך במידה והדבר יתאפשר". 

תת אלוף רונן מנליס אמר כי "מה שנחשף הלילה הוא הקצה של הקצה של פעולות שמבוצעות באופן שוטף, ומטרתן היא לספק את היכולות". לדבריו החילוץ שבוצע הלילה הוא מעשה גבורה שעוד יילמד. "עם זאת, יש לנו גם מה ללמוד מהאירוע. הלקחים יילמדו", ציין, "מטרת הפעולה לא הייתה חיסול או חטיפה, ומעבר לזה לא רוצה להרחיב". הוא הדגיש כי הכוחות נמצאים בכוננות רחבה ומאמצי ההגנה חוזקו".
תיעוד האירוע בעזה - צילום: רשתות ערביות
דובר צה"ל ציין כי "פעולות מהסוג הזה נשקלות בכובד ראש, ובדרך כלל נשארות מתחת לרדאר". לדבריו, הלילה קרה דבר אחר. "אנחנו נמצאים במוכנות גבוהה לאפשרות של תרחישים שונים", הוסיף, "הפרסומים ברשת גורמים לנזק לביטחון מדינת ישראל". הוא אמר כי "הכוח נפגע במהלך הירי הראשון והסיר איום בשיתוף חיל האוויר". 

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט התייחס גם הוא לאירועים הלילה ברצועה. ״כוח מיוחד של צה"ל פעל הלילה במבצע בעל חשיבות גבוהה לביטחון ישראל. הכוח וכוחות חיל-האוויר ניהלו קרב אמיץ בקור רוח ובגבורה. מצדיע לכוחות. צה״ל חייב לסגן-אלוף מ׳ יותר משניתן לספר. מחבק את משפחתו ומאחל החלמה לקצין צה״ל הפצוע״.

מצה"ל נמסר עוד כי כי איזנקוט, וראש השב״כ, נדב ארגמן, קיימו הערכת מצב בהשתתפות בכירי צה״ל ושירות הביטחון הכללי. במהלך הערכת המצב עמדו על מוכנות כוחות צה״ל וכוחות הביטחון למול התפתחויות עתידיות. צה״ל תגבר כוחותיו בפיקוד הדרום.