באירוע קשה במהלך הלילה ברצועת עזה נהרג קצין צה"ל, סא"ל מ' ז"ל, לאחר שבמהלך משימה של יחידת מיוחדת בתוך רצועת עזה, נחשף הכוח ומחבלי החמאס פתחו לעברם באש. באירוע נפצע באורח בינוני לוחם נוסף. בעקבות הפעולה, נורה מטח רקטות לעבר יישובי עוטף עזה, ורק הבוקר (שני) הודיע צה"ל כי אין יותר חובה לשהות בסמוך למרחבים המוגנים. עם זאת, לימודים לא יתקיימו היום בעוטף עזה ואסורה התכנסות של מעל 300 אנשים.



יו"ר סיעת יש עתיד, יאיר לפיד, אמר בראיון לכאן רשת ב' כי "מג"ד חאן יונס, הוא מטרה לגיטימית ואם הוא חוסל אז טוב שכך. לפעולות כאלו לא יוצאים עם תעודת ביטוח. אני בעד פעולות כאלו, אני אומר כבר הרבה זמן שצריך להחזיר את הסיכולים הממוקדים, אבל לממשלה אין אסטרטגיה. מכניסים 15 מיליון דולאר קטארי לרצועת עזה ואז בלילה עושים מבצע כזה. הם רוצים להרגיע את השטח, כי אין להם אסטרטגיה מוגדרת ולכן בסוף נגררים. ברמה האסטרטגית יש שתי אפשרויות: הראשונה היא לכבוש אותם ואני לא חושב שזה רעיון נכון ולא חושב שמישהו במערכת חושב שזה רעיון נכון. הדרך השנייה, ועל זה אני מדבר כבר ארבע שנים, היא ליצור תוכנית מרשל שתייצר מנופים כלכליים מול האוכלוסייה. צריך להגדיל את רף ההרתעה, כולל החזרת הסיכולים הממוקדים, ומצד שני לייצר מנופים כלכליים בתוך הרצועה. זה ייצור לחץ על החמאס".



"ילדים לא הולכים לבית הספר ולא יודעים למה, מכיוון שאין שום אסטרטגיה ואנחנו חיים מאלתור לאלתור", אמר לפיד. "רק ההתנהגות המחפירה של הקבינט בו השרים רבים כמו בגן ילדים. נתניהו היה צריך לדפוק על השולחן ולהגיד שהשר הבא שינהל דיונים מחוץ לקבינט יפסיק להיות בו. שר החינוך מזנב בשר הביטחון בכל מיני טענות במקום שהם יגידו לרה"מ מה האסטרטגיה שלנו".



יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, התייחס לדבריו של נתניהו במסיבת העיתונאים מאמש ואמר כי "הוא אמר שאין פתרון לחמאס והשווה בינם לבין דעאש - זה לא הגיוני. יש לו את כל הכלים להצליח מדינית וביטחונית - אם הוא לא מצליח, הוא צריך להניח את המפתחות". לדבריו, "אנחנו בעד הסדרה ולא מלחמה, אבל המצב כרגע מראה שאין אסטרטגיה כי אלו משברים שלא טופלו בזמן. כל מה שעושים בקבינט - פוליטיקה ועבודה לא אחראית".



מהליכוד נמסר בתגובה לדבריהם של לפיד וגבאי כי  "מצער שגם ברגעים קשים אלו, בהם עם ישראל מרכין את ראשו ומשתתף בצער עמוק על נפילתו של קצין צה"ל, הם מעדיפים לעסוק בפוליטיקה קטנה. אנחנו לא ניגרר לכך".



לילה קשה בדרום: "מכסים על מערכת שלמה"



דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "כח צה״ל שפעל הלילה ברצועת עזה נקלע למציאות מורכבת מאוד. הלוחמים פעלו באופן הירואי, פגעו במי שאיים עליהם וחילצו את עצמם לשטח ישראל. תגברנו כוחות ואנחנו ערוכים".



שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי "עם ישראל איבד הלילה לוחם רב פעלים שתרומתו לביטחון המדינה תישאר חסויה עוד שנים רבות. מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחתו ואיחולי החלמה מהירה לפצוע בתקרית"



ברוך כהן, רכז הביטחון של קיבוץ מגן בעוטף עזה, התייחס בגל"צ ללילה הקשה שעבר על התושבים ואמר כי "אנחנו מתורגלים בזה. השינויים פה הם יומיומיים, היינו באופוריה שיהיה שקט ואנחנו נכנסים שוב למצב של השבתת לימודים. המערכות מושבתות, זו מציאות עגומה מאוד. לא יכול לדעת מה יילד יום, לא יודע מה יהיה עוד חמש דקות, הכל פה פתוח. התחושה שלנו, של כל אלה החיים בעוטף עזה, היא שאנחנו מכסים על מערכת שלמה".

תושבת קיבוץ סופה אמרה בגל"צ כי "כל הבית רעד הלילה מהאירוע. אנחנו 2 ק"מ מהגבול, האדמה שלהם היא האדמה שלנו. גם הבית שלנו רועד. זה מרחק שכולנו יכולים לעבור בקלות. בשעות האחרונות יחסית שקט, אבל בכל זאת מרגישים תנועה של כוחות הביטחון, חיל האוויר וכוחות רגליים. היה לילה לא פשוט".