אלון בן דוד, הפרשן הצבאי של "חדשות עשר" התייחס היום (שני) לאירועי הלילה ברצועת עזה, שהסתיימו במותו של סגן אלוף מ': "מדובר באירוע חריג, פעולה של כוח מיוחד של צה"ל שהתבצעה בעומק הרצועה, באזור ממזרח לחאן יונס. בשלב היציאה הכוח נחשף ובתנאים של נחיתות ניהל קרב מול קבוצה של לוחמי חמאס, פגע בהם והצליח להיחלץ משם". הוא ציין כי "החילוץ של הכוחות היו מאוד מורכב שהתבצע תוך תקיפות מאסיביות של חיל האוויר על לוחמי חמאס שהתחילו לזרום מדרום, וגם על הציוד והרכב של הלוחמים. 
"הכוח חולץ ותוך זמן קצר הגיע הפצוע לבית החולים. בסוף כל התקיפות יש בסך הכל שבעה הרוגים לחמאס, בהם בכיר בארגון", סיפר בן דוד, מגיש בתכנית 'הקבינט' המשודרת ב־103fm,  "זו אינה פעולת חשיפה או חיסול. זו פעולה שלא הייתה אמורה להתפרסם, מסוג הפעולות שמתבצעות בשקט בלילה. כמעט כל לילה מתבצעת פעולה כזו ואנחנו לא שומעים עליה, אבל הפעם האירוע באמת חריג".
מישהו הלשין לחמאס על הכוח או שהם נחשפו במקרה? 

"אני חושב שזה אקראי, דברים כאלה קורים. ההרוג הוא אחד מגיבורי ישראל העלומים, חוץ מזה שהוא היה גבר מקסים וזכיתי להכיר אותו. הכוחות האלה מבצעים מאות פעולות בשנה בשקט ובהצלחה מוחלטת, זו חבורה מופלאה של אנשים שעושים דברים מעבר לדימיון, ולא נוכל לספר על ההרוג או על הכוח, אבל הם מסוג האנשים שישראל חייבת להם המון. אנשים עם הרבה מאוד אומץ שמבצעים דברים מאוד נועזים שלרוב נשארים בשקט ובצנעה מבלי שאף אחד יידע מה קרה". 

 
לדברי בן דוד, האירוע החריג מכניס גם את ישראל למצב חריג. "עדיין אין הבנה בישראל איזה תגובה צפויה מחמאס, לכן ראינו פעולות יוצאות דופן שמתבצעות הבוקר בעוטף עזה כמו סגירה של כביש 232 או ביטול קו הרכבת. יש חשש שאולי נראה תגובה חריגה של חמאס - ולא רק ירי רקטות", ציין הפרשן, "מהקריאה שלי את הטקסטים של חמאס, הם כבר מספרים לעצמם סיפור של הצלחה ושסיכלו בגבורה פעולה של צה"ל ומתגאים בזה". הוא העריך כי הארגון מסיים את האירוע בתחושת הישג. 
"אני לא בטוח שהם יירצו לקחת את האירוע ולשבור את הכלים השבירים מאוד של ההסדרה", אמר בן דוד, "לטעמי, לשני הצדדים יש את היכולת להכיל ולעצור בשלב הזה, אבל אנחנו בתחילתה של יממה רגישה סביב עזה כדי לראות אם חמאס באמת מצליח לבלוע את זה". המגיש הזכיר כי רק בימים האחרונים חל שיפור קל במצבם של תושבי הרצועה, לאחר כניסת 15 מיליון דולרים מהקטארים. "כבר כמה ימים שאנשים בעזה יכולים לקנות לעצמם אוכל ואוכלים ארוחת ערב ברמה שלא יכלו להרשות לעצמם עד לפני שבוע. גם החשמל קפץ מארבע ל־12 שעות ביממה, זה לא תהליך שחמאס ירצה לעצור", ציין. 
בן דוד התייחס להחלטה לבטל את הלימודים ביישובי העוטף, אשר לדברי גורמים באזור, התקבלה מבלי לעדכן אותם כנהוג. הוא הסביר כי "לא רוצים לקחת סיכונים על ילדים ולהכניס הורים לחרדה. מה שמטריד בעיקר את אנשי העוטף זה הנסיעות לבתי הספר - רוב המוסדות ממוגנים, אבל אין סיכוי להוריד 50 ילדים מאוטובוס ב־15 שניות ולהעביר אותם למרחב מוגן". לדבריו, זו הסיבה שהוחלט לנקוט באמצעי זהירות ולא לקיים אירועים. "אני מניח שלקראת הערב תהיה הערכת מצב. אם השקט יימשך - יחזרו לשגרה", הסביר.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בנוסף, הוא התייחס לשמועות שנפוצו ברשתות החברתיות אחרי התקרית. "הרשת זריזה וכמות האינפורמציה שזורמת היא כל כך מהירה, שברגע שיש אירוע כמו שהיה אתמול וצה"ל לא יכול להוציא פרטים, החלל הזה מיד מתמלא בכל מיני שמועות ואנשים שמספרים סיפורים", הסביר בן דוד, "כביכול, בציבור מרגישים הם מרגישים שמסתירים מהם משהו. זו תכונה אנושית שהייתה קיימת גם לפני הרשת, אבל יכולות התקשורת והטכנולוגיה מעצימות את זה".
הוא סיכם והדגיש כי "אנשים אוהבים להראות שהם יודעים וקשה להם להכיל את המידע ולהבין שאין שום סיבה לפרסם אותו. הפצת השמועות לא תורמת לשום דבר, אלא רק גורמת לנזק".