דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי תקפו במהלך הלילה (שלישי) עשרות יעדי טרור נוספים של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברחבי רצועת עזה. בשעה האחרונה הותקפו גם מחסן אמצעי לחימה בחאן יונס, מתחם צבאי בזייתון ואתר לייצור אמצעי לחימה בשייח עומדאן. כמו כן, כוחות זרוע הים תקפו כלי שיט ייעודי השייך לכוח הימי של חמאס במעגן נוציראת שבדרום רצועת עזה.

בין היעדים שהותקפו, מנהרת טרור התקפית בדרג' תפח, ארבעה מתחמים צבאיים בעיר עזה, בית חאנון, ג'בליה וחאן יונס וכן עמדת שיגור ירי תלול מסלול של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס. נוסף נתקפו מטרות גא"פ ובהן ארבעה מתחמים צבאיים, שני מתחמים בחאן יונס, ושניים נוספים בתל אלהוא ודיר אל באלח. 

מוקדם יותר הלילה תקף צה"ל את משרד המודיעין הצבאי של חמאס. המשרד הינו בניין רב קומות, המשרת את פעילי המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס לאיסוף מודיעין כנגד מדינת ישראל, בשכונת אלפרקאן בצפון רצועת עזה.


הפעילות הצבאית של יחידת המודיעין הצבאי בוצעה ממבנה הממוקם בלב אזור מאוכלס ובסמוך לבית ספר. היחידה אחראית לכלל תהליכי האיסוף והמחקר המודיעיני כנגד מדינת ישראל, ועל שיקוף תמונת המצב המודיעינית לבכירי הזרוע הצבאית.

מדובר בתקיפה של נכס שלטוני מרכזי של חמאס שבוצעה בהמשך לתקיפות הנרחבות שביצע צה"ל ובתגובה למתקפת הטרור שמוביל ארגון הטרור חמאס לעבר אזרחי ישראל.

עוד נמסר, כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו במהלך הלילה את מטה ביטחון הפנים של חמאס. המטה הינו מבנה רב קומות המוסווה במלון "אלאמל", עליו השתלט ארגון הטרור  בסוף מבצע "צוק איתן". המבנה משמש לצרכים צבאיים ובו פועלת הנהלת ביטחון הפנים של עזה. המטה מוביל ניסיונות חוזרים ונשנים לבצע פיגועי טרור בשטח ישראל ופועל לשם כך.

המטה ממוקם בשכונת רימאל בצפון רצועת עזה, בלב אזור מאוכלס כחלק מניסיון להיטמע באוכלוסיה אזרחית. סמוך למטה ממוקמת שלוחה של משרד הבריאות הפלסטיני, מרפאה אזורית ונציגות דיפלומטית.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל, ערוך ומוכן לתרחישים שונים ככל שיידרש. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל". 

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, כתב בחשבונו בטוויטר לאחר התקיפה: ‏"חמאס יודע טוב מאוד מה אנחנו תוקפים ומהו מחיר העימות עם צה"ל. נמשיך לפעול בעוצמה".

עד כה, צה"ל תקף כ-150 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה ושלושה מבני שלטון של ארגון הטרור חמאס המשמשים למטרות צבאיות.תקיפות צה"ל נמשכות גם בשעה זו. תקיפות אלו בוצעו בתגובה למתקפת הטרור שמובילים ארגוני הטרור משטח רצועת עזה לעבר אזרחי מדינת ישראל.

במהלך הלילה זוהו כ- 70 שיגורים של רקטות מאזור הרצועה לעבר שטח ישראל. עשרות יירוטים בוצעו על-ידי לוחמי כיפת ברזל. בסך הכל, החל מתחילת מתקפת הטרור שמוביל ארגון הטרור לעבר מדינת ישראל מאתמול אחר הצהריים יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל כ-מאה שיגורים מתוך כ- 370 שיגורים שזוהו משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל.