מעל 400 רקטות ופצמ"רים נורו על יישובי הדרום במהלך היממה האחרונה, מתוכם מעל 70 ששוגרו במהלך הלילה. עד כה, צה"ל תקף כ-150 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה ושלושה מבני שלטון של ארגון חמאס המשמשים למטרות צבאיות. לאחר הדיווחים על מגעים בין ישראל לארגון הטרור בתיווך מצרי, חוסאם בדראן, חבר הלשכה המדינית של חמאס, אמר היום (שלישי) כי "אם ראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה לסיים את סבב האלימות, כל מה שהוא צריך לעשות זה לפטר את שר הביטחון אביגדור ליברמן, שטיפשותו גרמה לכך".



תקיפת המטה לביטחון פנים בשכונת רימאל של ארגון הטרור חמאס. קרדיט: דובר צה"ל

בתוך כך, ברקע מתקפות חיל האוויר, דובר גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה אמר הבוקר כי "אשדוד ובאר שבע יהיו בטווח הטילים שלנו - אם ישראל תמשיך במתקפה על מבנים אזרחיים ברצועה".



דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אבו חמזה, אומר כי "ההחלטה של ההתנגדות כרגע עבור הישראלים שמעבר לבאר שבע ולאשדוד - להישאר לצד המקלטים שלהם". הוא הוסיף כי "האויב אינו מצפה" למה שיבוא בשעות הקרובות.



במהלך הלילה, שוהה פלסטיני בלתי חוקי בן 40 נהרג מפגיעת רקטה שנפלה בבניין מגורים באשקלון. הגבר נמצא ביחד עם רעייתו, בת 40 גם היא, על ידי השכנים, כשהם לכודים בדירה בקומה הרביעית בבניין. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של הגבר ופינו לבית החולים "ברזילי" בעיר את האישה במצב קשה, כשהיא סובלת מפגיעות הדף.



קודם לכן אותרה באותו הבניין אישה נוספת, בת 60, שנפצעה באורח אנוש מפגיעת הרקטה. היא פונתה לבית החולים "ברזילי" כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפגיעה רב מערכתית.



בין היעדים שהותקפו, מנהרת טרור התקפית בדרג' תפח, ארבעה מתחמים צבאיים בעיר עזה, בית חאנון, ג'בליה וחאן יונס וכן עמדת שיגור ירי תלול מסלול של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס. נוסף נתקפו מטרות גא"פ ובהן ארבעה מתחמים צבאיים, שני מתחמים בחאן יונס, ושניים נוספים בתל אלהוא ודיר אל באלח.  מוקדם יותר הלילה תקף צה"ל את משרד המודיעין הצבאי של חמאס. המשרד הינו בניין רב קומות, המשרת את פעילי המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס לאיסוף מודיעין כנגד מדינת ישראל, בשכונת אלפרקאן בצפון רצועת עזה.