הסלמה בדרום: מעל 400 רקטות ופצמ"רים נורו על יישובי הדרום במהלך היממה האחרונה, מתוכם מעל 70 ששוגרו במהלך הלילה (שלישי). עד כה, צה"ל תקף מעל 150 יעדי טרור של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בכיר בחיל האוויר התייחס לתקיפות צה"ל ברצועת עזה וטען כי התקיפות בסבב הנוכחי שונות מפעמים קודמות באיכות המטרות וכמות התקיפות וכי ישנה עליית מדרגה בנושא. "תקפנו עשרות מטרות בתוך פחות משעתיים, בהן ארבע של בניינים רבי קומות בלב עיר. עשינו זאת מבלי להרוג אזרחים והקפדנו על כך שהבניין וסביבתו יפונו. בכל צוק איתן תקפנו שתי מטרות כאלה. הפעילות שלנו ביממה האחרונה היא דרמטית ומשמעותית ושונה מהותית ממה שעשינו בעבר".
תקיפת המטה לביטחון פנים בשכונת רימאל של ארגון הטרור חמאס. קרדיט: דובר צה"ל
"בנינו יכולת לעשות דבר כזה בלי להרוג אף אחד", הוסיף, "מדובר באתגר מבצעי מאוד גדול. הצלחנו לפגוע תוך שמירה על סטנדרטים מקצועיים. תקפנו מספר חוליות שיגור לא מעטות באזור ההפעלה שלהם. המחיר שהם משלמים הוא גבוה מאוד ועוזר בסיום המערכה ליצירת ההרתעה להמשך". 

ההריסות בעזה לאחר תקיפת צה"ל. צילום: רויטרס
עוד ציין הבכיר, כי הבניינים שמותקפים מקבלים התרעה לפני הפצצת צה"ל: "אנחנו מקפידים על הערכים שלנו ולא פועלים כנגד אזרחים. פינינו אזרחים מאזורי התקיפות. לפנות שכונה זה מתחיל קודם כל בפינוי הבניין. תוקפים בהתחלה עם חימוש קל באזור השכונה שחוצץ בין האנשים לבין המטרה".

"תקפנו אומנם בניינים ריקים, אבל המשמעות הצבאית היא גדולה. יש משמעות כשאתה משמיד מפקדה כזו כמו בשכונת רימאל וזה משנה את דפוס הפעולה שלהם. אנחנו רואים את ההשפעה עליהם מהחומרים המודיעיניים".