גורם בחמאס אמר הערב (שלישי) לכאן, לאחר ההסכמה של הפסקת אש כי "הנחתנו מכה על ישראל, שינינו את כללי המשחק והבהרנו אותם. אמרנו שעזה לא מקום קל, היא לא יכולה לעשות שם מה שהיא רוצה. היום בבוקר הפלגים בעזה אמרו שהם מיצו, ורק חיכו לישיבת הקבינט. בעזה חוגגים את הניצחון שלהם, מצד שני, משרד השיכון בעזה אמר ש-880 מבנים נפגעו בצורה כזאת או אחרת". 

מקורות ברצועה אמרו כי "חמאס, כמו ישראל, לא רצה מלחמה, לכן אצה לו הדרך לסיים את האירוע הזה מהר, כי הם פחדו מהפלת הבניינים". גורמים בחמאס אמרו כי המצב חוזר כעת למצב שהיה לפני סבב הלחימה הנוכחי, אך למרות זאת ההפגנות על הגדר ימשכו וביום שישי הקרוב צפויה להיות הפגנה נוספת על הגדר.

מקור דיפלומטי אמר לכאן כי "הושגה הבנה לחזור להסכמים של אחרי צוק איתן - אם תהיה רגיעה בשטח, משמע גם הפסקת השיגורים והעפיפונים, החזרת שטח הדיג, המשך העברת סחורות לעזה. עוד אמר הגורם הדיפלומטי כי "המצב מאוד נפיץ, אנחנו לא יודעים אם זה ייושם בשטח. לזה רצה נתניהו להגיע".

בשדרות תושבים שזעמו על ההחלטה ללכת להפסקת האש חסמו כביש בכניסה לעיר תוך הבערת צמיגים. בשלב מסוים אף נערכו עימותים מול שוטרים שנכחו במקום. אלירן ג'רבי, אחד התושבים המוחים סיפר לכאן כי "ביבי החליט לעשות הפסקת אש על דעת עצמו אחרי 18 שנה שאנחנו חיים פה ממבצע למבצע, הם עושים ישיבות קבינט, שיבואו לחיות פה כמונו עם הטילים והילדים בטראומה כמו שאנחנו חיים. זאת האש שהממשלה עשתה זה הממשלה בעצמה עשתה, ביבי אתה אתה כישלון בביטחון, אנחנו סובלים בגללך 18 שנה, שדרות סובלת זאת האש שאתה רצית. הבחירות הבאות ביבי לא יקבל פה קולות אם לא תהיה הכרעה של חמאס, ולא יהיה ניקיון של עזה כמו דאחיה".
 
עוד אמר כי "בהפסקות האש הקודמות היו מכות כואבות על עזה עכשיו אין אפילו את זה, תושבי שדרות זועמים כואבים חיים תחת שבי של חמאס, לא תחת שלטון ישראל. חמאס מחליט מתי נאכל נתקלח נישן, אי אפשר לחיות כך יותר, ביבי נכשלת. אנחנו חשבנו שהסבב הזה יהיה כמו שאולמרט נתן ללבנון, ככה רצינו לראות את הנייה".