שר הביטחון היוצא, אביגדור ליברמן, נפרד היום (חמישי) מפורום המטה הכללי, בראשות הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. ליברמן הודה לרמטכ"ל ולמפקדי הפורום הכללי על שנתיים וחצי של עבודה משותפת והביע את הערכתו על פועלם ועבודתם בכל הגזרות השונות.
"השנתיים וחצי האחרונות היו מרתקות. אני עברתי הרבה גלגולים", אמר השר. "משנת 96' זכיתי בכבוד לעבור כמעט בכל עמדה ציבורית אפשרית במדינת ישראל, ממנכ"ל משרד ראש הממשלה ב-96', יושב ראש ועדת חוץ וביטחון, שר התשתיות, שר התחבורה, השר לעניינים אסטרטגיים ושר החוץ. אלה ללא ספק היו השנתיים וחצי המרתקות ביותר, גם מבחינת האתגר שבהן, גם מבחינת האנשים וגם מבחינת האחריות". 
"הדבר החשוב מבחינתי זה לשמור על צה"ל מחוץ לכל הוויכוחים הפוליטיים", הוסיף ליברמן. "צה"ל הוא עמוד השדרה והציר שעליו החברה והמדינה הזו מושתתות. יש קונצנזוס במדינת ישראל סביב שני דברים: הכותל המערבי וצה"ל. זו ההסכמה הכי רחבה שאני מכיר בחברה הישראלית. ניסיתי בכל כוחי, לפחות בנושא הזה, לתת גיבוי, לשמור את הצבא מחוץ לכל השיח הפוליטי". 


אביגדור ליברמן וגדי איזנקוט. צילום: דובר צה"ל
אביגדור ליברמן וגדי איזנקוט. צילום: דובר צה"ל



כזכור, יו"ר ישראל ביתנו הודיע אתמול על התפטרותו מתפקיד שר הביטחון, זאת בעקבות מה שהגדיר כ"כניעה לטרור" של הממשלה, וקרא להקדמת הבחירות. "אני מניח שכל אחד ניסה לנחש מה פשר המפגש הזה, ואני מניח שניחשתם נכון - אני כאן על מנת להודיע על התפטרותי", אמר ליברמן בפתח דבריו, והסביר: "מבחינתי מה שקרה אתמול, בשילוב עם תהליך ההסדרה מול חמאס, זה כניעה לטרור, אין לזה שום הגדרה אחרת, אין לזה משמעות אחרת. זאת כניעה לטרור".