כ-8,000 פלסטינים הפגינו הערב (שישי) במספר מוקדים בגדר המערכת, כך עולה מדיווחים בתקשורת הפלסטינית. ממשרד הבריאות ברצועה נמסר כי בחמשת המוקדים של הצעדה, נפגעו 40 פלסטינים, שלושה מהם במצב קשה. זוהי הצעדה הראשונה מאז סבב ההסלמה האחרון מוקדם יותר השבוע. הצעדה התקיימה תחת הכותרת "הנרמול הוא בגידה" והמארגנים קראו לעזתים להגיע לגדר, ולהמשך בהפגנות בדרכי שלום, עד להסרת המצור. 
בינתיים, עיתון "אל-חיאת" הלונדוני, דיווח אתמול כי ישראל וחמאס חזרו ליישם את ההבנות שהושגו לפני סבב הלחימה האחרון. גורמים פלסטיניים, אמרו כי ההבנות מבוססות על שקט בתמורה להקלה במצור על הרצועה ובין היתר הסכמה ישראלית לדון בהקמת נתיב ימי לעזה אחרי שתתבצע עסקת חילופי שבויים ונעדרים.
במקביל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הזהיר אתמול את תושבי עזה כי ייזהרו מלקחת חלק בפעולות הטרור על גדר הגבול. "סבלנותנו פקעה ונגיב בצורה קשה. לא נגלה איפוק ולא נקל ראש נגד כל מי שיפר את ההוראות המופיעות להלן: כל מי שיתקרב כדי מרחק של 100 מטר מהגדר יעמיד עצמו בסכנה. אני מציע לכם להתעורר ולהבין, שחמאס וארגוני הטרור האחרים מובילים אתכם אל פי התהום. הבינו זאת לפני שיהיה מאוחר מדי. ראו הוזהרתם", אמר רוקון לתושבי עזה. 

בתוך כך,  ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט ואלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי נפגשו עם ראשי רשויות מעוטף עזה, בלשכת רה"מ בירושלים. בין היתר, הם דנו בקידום תוכנית חוסן ליישובי עוטף עזה, לשנים 2019-2020, בהיקף של כחצי מיליארד שקלים. התכנית, שתובא לאישור הממשלה בשבועות הקרובים, כוללת חיזוק רפואת החירום, החינוך הלא פורמלי, שירותי הרווחה והענקת מענקים ביטחוניים לרשויות לשם עזרה בתפקוד השוטף. כמו כן, יינתנו תוספות במכסות הטלה וחלב לחקלאים בעוטף, סבסוד מעונות יום ועוד.