יחיא סינוואר מנהיג חמאס ברצועת עזה נכח הערב (שישי) באירוע לזכר פעילי הארגון שנהרגו במהלך חילופי האש בהם נהרג גם סא"ל מ' בתחילת השבוע. במהלך נאומו, סינוואר הקריא מסר ממוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, שטען כי "כל עימות עם 'הכיבוש' - מקרב אותנו אל קצו". סינוואר הוסיף כי "זה שחשב שנמיר את הדם שלנו בדולר ובסולר - התאכזב". לבסוף פנה מנהיג ארגון הטרור לישראל ואיים כי "השתיקה שלנו נועדה להתכוננות, ואם נדבר - רק בשפת הנשק. המסר שלי לנתניהו ולשר המלחמה הבא שלו - שעזה היא מלכודת מוות".
 
בהמשך הנאום, סינוואר תקף את מדינות ערב שמנרמלות את היחסים עם ישראל: "מדינות ערב פותחות את הארמונות שלהם בפני נתניהו ובפני שריו שמחללים את מסגד אל-אקצא שלנו", והוסיף כי "ההימור שלכם על ישראל ייכשל. הכיבוש יקבל מאיתנו רק נשק ומוות". סינוואר הציג בפני תושבי חאן יונס אקדח משתיק קול, שלטענתו נלקח מהכוח המיוחד של צה"ל במהלך המבצע שהשתבש מוקדם יותר השבוע. "שוחחתי עם מפקד הזרוע הצבאית, מוחמד דף, וביקשתי לדבר על מתקפת האש שתהיה על תל אביב, אך הוא ביקש שהמתקפה תדבר בעצמה", איים.
 

מוקדם יותר היום, קצין צה"ל שנפצע קשה מאוד בפעולה מבצעית בתחילת השבוע ברצועת עזה שוחרר היום מבית החולים סורוקה. דוקטור ג'ורג' גרימברג, מנהל המחלקה לכירורגית כלי דם בסורוקה, שניתח את הקצין סיפר כי "לאחר טיפול ראשוני שקיבל בשטח ובמסוק פונה החייל לביה״ח כשהוא סובל מפצע ירי. לאחר ייצוב מצבו בחדר טראומה תוך ביצוע פעולות מצילות חיים, הובהל לחדר ניתוח שם בצענו פעולות כירורגיות מורכבות". הוא הוסיף: "לאחר אשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי, הוא התאושש והועבר להמשך טיפול במחלקה לכירורגית כלי דם. הקצין שוחרר היום במצב טוב לשיקום".