סערת בנט:דבריו של שר החינוך במסיבת העיתונאים שקיים הבוקר (שני) ביחד עם שרת המשפטים איילת שקד, לפיהם "חיילי צה"ל מפחדים מהפרקליט הצבאי יותר מאשר מיחיא סינוואר", ממשיכים לעורר הדים. בדיווח של רוני דניאל ב"החדשות", הטיח דניאל ביקורת קשה בבנט ואמר כי משיחות שהוא עורך עם בכירים במערכת הצבא, התחושה היא שביקורת כזו לא שמעו כבר שנים ארוכות וציינו כי "האיש שאומר את זה רוצה להיות שר ביטחון במדינת ישראל".



דניאל דיווח כי במהלך אחת מהשיחות של בנט עם אחד מהגורמים, אמר לו הגורם כי "גם חיילים האלה, שהיו בעזה, על יד הבית של סינוואר, האם גם הם פחדו?". לדברי דניאל, הדברים עשויים לשפוך מעט אור על הלילה הקשה בו נהרג סא"ל מ', שקודם לדרגת אלוף משנה. 



עוד דווח, כי יש בצבא כעס גדול וחוסר הבנה לדברים. "בנט צריך לדעת שהפרקליט הצבאי שרון אפק עושה הרבה מאוד דברים שחוסכים מחיילי צה"ל ומפקדיו שורה של אי נעימויות בעולם", אמר דניאל. 

כזכור, לאחר המבצע הלילי ברצועת עזה בו נחשף הכוח הצבאי בראשות סא"ל מ', דווח תחילה כי מטרת המבצע הייתה "לחסל את מג"ד חאן יונס" של החמאס. אולם, בהמשך, פרסם דובר צה"ל הודעה רשמית כי מטרת המבצע לא הייתה חיסול ועלו ההערכות שהמשימה שביצעו הכוחות הייתה מודיעינית. במהלך ההיתקלות, שהובילה להסלמה רחבה בדרום ולמאות טילים על יישובי עוטף עזה, נהרגו שבעה מחבלי החמאס, ביניהם המפקד נור ברכה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בתגובה לדברי שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שאמר במהלך הצהרתו לתקשורת בנוגע להישארותו בממשלה, ש"הלוחמים שלנו פוחדים יותר מהפרקליט הצבאי מאשר מיחיא סינוואר", כי "חיילי צה״ל לא מפחדים מאף אחד". גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והרמטכ"ל גדי איזנקוט, הגיבו והעניקו גיבוי לפרקליט הצבאי הראשי אלוף שרון אפק. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ היום בתגובה לדבריו של בנט כי "חיילי צה״ל לא מפחדים מאף אחד". גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והרמטכ"ל גדי איזנקוט, הגיבו והעניקו גיבוי לפרקליט הצבאי הראשי אלוף שרון אפק. 
 
בנט, מצידו, על אף הביקורות שהוטחו בו במשך היום, חזר בחשבון הטוויטר שלו על הטענה וכתב כי "אני קובע נחרצות: עודף המשפטיזציה קושרת את ידי לוחמי צה"ל ומסכנת את חיי אזרחי ישראל".

הרמטכ"ל איזנקוט אמר בדבריו בפתח ישיבת פורום המטה הכללי: "הפרקליטות הצבאית היא חלק מעוצמתו של צה״ל ומסייעת לו כתף אל כתף עם המפקדים והלוחמים לממש את יעודו המבצעי ולנצח במלחמה. האלוף שרון אפק ממלא תפקידו במקצועיות ובהצטיינות שזוכה להערכה בצה״ל ומחוצה לו. יש להשאיר את צה״ל מחוץ לכל ויכוח פוליטי".