העיתוי ה"רגיש" אליו התייחס אמש בנאומו ראש הממשלה בנימין נתניהו קשור במאמץ איראני לייצר טילים מדויקים על אדמת לבנון, כך דווח הערב (שני) בחדשות עשר. הפרשן אלון בן דוד אמר כי בעוד שלא מדובר במלחמה או מבצע גדול, הוא מעריך כי נתניהו מדבר על אירוע שיש לו פוטנציאל להסלמה.
"זה לא סוד שישראל מוטרדת מהתפתחויות בלבנון, מניסיון איראני להכניס מפעלים ללבנון, לייצר טילים מדויקים על אדמת לבנון", אמר בן דוד. "ברמה הרשמית לא דובר צה"ל ואף דובר רשמי לא מבהיר למה התכוון ראש הממשלה". 

"אבל יש התפתחויות מעבר לגבולות ישראל שמצריכות התערבות ישראלית, לא התפתחויות שגרתיות. לא משהו שיביא מלחמה אבל בהחלט משהו שדורש את תשומת הלב הישראלית", הוסיף הפרשן.   

 

בהתייחסו למשבר בממשלה אמר אתמול נתניהו כי "אנחנו באחת התקופות הביטחוניות המורכבות ביותר, עכשיו לא מפילים ממשלה. אנחנו בעיצומה של מערכה, ועכשיו לא נוטשים ומשחקים בפוליטיקה". 


"ביטחון המדינה הוא מעבר לפוליטיקה ושיקולים אישיים, לכן אני עושה כל מאמץ למנוע בחירות מוקדמות מיותרות. שוחחתי עם כל ראשי הקואליציה. אמרתי להם אל תפילו את הממשלה, בייחוד לא בעיתוי רגיש זה", אמר ראש הממשלה.

מחבל חיזבאללה נוהג ברכב שעליו מוצב טיל. צילום: רויטרס
מחבל חיזבאללה נוהג ברכב שעליו מוצב טיל. צילום: רויטרס