העיתון אל אחבר הלבנוני דיווח הבוקר (שלישי) כי הפלגים הפלסטינים מתכוננים למבצע צבאי אפשרי מצד ישראל, זאת בעקבות הרמזים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בימים האחרונים, לפיהם סבב הלחימה ברצועה לא תם וכי יש מידע מודיעיני שהציבור הישראלי לא חשוף אליו באשר לשיקולי ההחלטה ללכת להפסקת אש.

במקביל, הנהגות החמאס והגי'האד האסלאמי קיבלו הזמנה להגיע לקהיר על מנת לדון בכמה סוגיות. על פי הדיווחים ברצועת עזה, משלחת חמאס אמורה להגיע היום לקהיר, ואילו משלחת מטעם הגי'האד האיסלאמי תגיע מחר רביעי לבירה המצרית כדי להיוועד עם ראשי המודיעין במדינה ולדון בהמשך ההבנות של הפסקת האש בין ישראל לרצועת עזה. 
העיתון הלבנוני מדווח כי מחשש שהצעדים המצרים באים כניסיון לרמות את הפלגים ויציאה למבצע צבאי מפתיע, המשיכו הזרועות הצבאיות של הפלגים לשמור על הכוננות, כאשר גורמי הביטחון ברצועה פועלים עד עכשיו לפי תוכנית החירום למתקפת פתע ישראלית שתוביל להרוגים רבים, כפי שכבר קרה בעבר. מקור בפלגים הפלסטינים אמר לעיתון הלבנוני כי ההזמנה של ההנהגה המצרית באה על מנת לדון ברגיעה עם ישראל ובפיוס הפנים פלסטיני.

על פי המקור בחמאס, "ישנה התפתחות חדשה בסוגיית האסירים שהיא חלק מהשלב השני בהבנות שהושגו בין הצדדים".
בנוסף, למרות שחבר הלשכה המדינית בארגון, חליל אל חייה, הכחיש התקדמות בסוגיית החיילים בתקופה האחרונה, הדגיש המקור בחמאס כי "ההבנות המצריות שסוכמו בחודש שעבר כוללות יציאה לעסקת חילופי אסירים. זה מה שיונח על השולחן במהלך הפגישות עם המודיעין המצרי". בראש המשלחת של חמאס עומד אל חייה עצמו, וגם הנהגת חמאס בחו"ל אמורה להגיע
קהיר תציע חזון חדש בכל הקשור לפיוס הפנים פלסטיני, הכולל גם הרכבת ממשלה חדשה, אולם חמאס מתנה זאת בהסרת הסנקציות מעל עזה מצד אבו מאזן וכן הקמת ממשלת אחדות לאומית שתכלול הזמנה לכינוס המועצה הלאומית של כל הפלגים הפלסטינים.
חבר הלשכה המדינית של החזית העממית הדגיש כי מתנהלים מגעים חדשים בחסות מצרית בסוגיית הפיוס הפלסטיני, לאחר השלמת סוגיית הרגיעה עם ישראל ברצועת עזה.