ארגון הטרור דאעש סיני (המדינה האסלאמית - מחוז סיני) השתלט על משלוח נשק שכלל טילי קורנט וטילים עם טכנולוגיית GPS שהיה בדרכו מאיראן לחמאס ברצועת עזה, כך מדווח עיתון ערבי, בהסתמך על מקורות ביטחוניים במצרים.



מקור ביטחוני בקהיר מסר לעיתון ״אל-ג'רידה״ הכווייתי, כי מדובר במשלוח גדול שכניסתו נמנעה לעזה, בהוראת מנהיג דאעש סיני, שלאחרונה ניתק את הקשרים עם חמאס השולט ברצועת עזה.

״טילים כאלה עלולים לשמש להרג חיילינו״, אמר הגורם המצרי. ״טילי הקורנט אמורים להישאר במחסנים של המדינות ולא להגיע לארגון טרור שנלחם נגדנו בחצי האי סיני״. יצוין, כי לאחרונה הודיע צבא מצרים כי מצא טילי קורנט במחסני ארגון המדינה האסלאמית בחצי האי סיני, עליהם השתלטו חייליו.

כזכור, בצה"ל טענו בחודש שעבר כי ייתכן וכוח קודס, הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה האיראניים, רוצים לסבך את ישראל בעימות בעזה, שיקל על האיראנים את ההתבססות הצבאית בסוריה, או ברצון להוביל קו אחר ניצי יותר מחמאס במאבק מול ישראל ברצועת עזה.

לפני כן תקף זיאד נחאלה, מנהיג ארגון הג'יהאד האסלאמי את אבו מאזן על המצב בעזה, וגם העביר מסר מלחמתי לישראל: "לארגונים הפלסטיניים יש יכולת להפוך את יישובי עוטף עזה למקום שאי אפשר לחיות בו. עבור עמנו, מות קדושים הוא חיים וכניעה היא מוות".

במערכת הביטחון העריכו באפריל האחרון כי 2018 תהיה שנת תבוסתו של דאעש סיני. הערכה זו התבססה על מספר סימנים, והעיקרי שבהם הוא שבתקופה האחרונה נפסקה זרימתם לסיני של לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" שנמלטו מעיראק ומסוריה. בחודשי קיץ 2017 תועד במערכת הביטחון בישראל וגם בקהילות המודיעין במערב מאמץ של אנשי דאע"ש לעבור לסיני ולהצטרף למאבק המקומי בצבא המצרי ובכוחות הביטחון המקומיים.

הם עשו זאת כברירת מחדל ומתוך תקווה למצוא לעצמם מאחז טריטוריאלי חדש. בדרך זו הגיעו כמה מאות אנשי דאעש לסיני, אבל כאמור, מאז ראשית 2018 נבלמה המגמה.