שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון תקף היום (שבת) את שר הביטחון המתפטר אביגדור ליברמן. באירוע שבתרבות באשכול, התייחס יעלון להבטחת ליברמן לחסל את איסמעיל הנייה במידה ולא יוחזרו השבויים ברצועת עזה ולקריאותיו בחודשים האחרונים להנחית מכה קשה על ארגון חמאס, ואמר כי "שר הביטחון גילה שאין כיסוי לסיסמאות שהפריח לחסל את החמאס. אז עכשיו הוא מסתתר מאחורי הרמטכ"ל באופן ציני. זה הרה אסון בנוגע ליחסים בין המדיני לצבאי".



עוד הוסיף יעלון, שפוטר מתפקיד שר הביטחון לפני שנתיים וחצי בעקבות כניסת ליברמן לממשלה: "שר ביטחון התפטר כי הצבא חשב אחרת? אתה אחראי. אני כשר ביטחון הייתי מוביל בקבינט פעולה או מדיניות בעזה, לפני כן היה דיון אצלי. הרמטכ"ל הסביר, אבל אני הבאתי את זה".



 בנוגע לפעולת צה"ל שהסתבכה ברצועת עזה, בה נהרג סא"ל מ', אמר: "אני מכיר את הפעילויות האלה גם מהשטח וגם מהדרג המאשר. המבחן הגדול הוא כשהדברים מסתבכים, ואז עומד למבחן הוא אומץ לב, תושיה ודבקות במשימה. יש כאן אירוע בו אנשים עמדו במבחן כשהדברים הסתבכו. אפשר רק לדמיין מה היה יכול לקרות לכוח כזה כשהוא בנחיתות. זה אירוע שעוד ידובר ואני מניח שהוא יובא לוועדת הצל"שים". 

יעלון תקף גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו וציין: "כשאתה שולח את ראש המל"ל, שהוא דרג מקצועי, למשימה פוליטית, אתה משחית את כל הסביבה שלך".