קוריאה הדרומית הודיעה היום (שלישי) כי היא מתכננת לרכוש שתי מערכות של מכ"ם טיל החץ, "אורן ירוק", כחלק מניסיון לתגבר את מערך ההתרעה המוקדמת שלה נגד קוריאה הצפונית, למרות השיפור ביחסים בין שתי המדינות. סוכנות רכישת הנשק הדרום קוריאנית הודיעה על ההחלטה לרכוש שתי מערכות מכ"ם "אורן ירוק" סמן 3 של חברת "אלתא מערכות", חברת-בת של התעשייה האווירית.

בכיר במשרד ההגנה בסיאול אמר כי שווי העסקה נאמד ב-292 מיליון דולר, וכי המערכות ייפרסו לאחר שנת 2020. מטרת המיזם היא לתגבר את יכולותיה של קוריאה הדרומית "לאתר ולעקוב אחר טילים בליסטיים ממרחק רב בשלב מוקדם", נמסר בהודעת הסוכנות הדרום קוריאנית, מבלי להזכיר בשם את קוריאה הצפונית. 



שר ההגנה הדרום הקוריאני אמר בחודש דצמבר כי ארצו תרכוש מערכות התרעה מוקדמת נוספות לאחר שפיונגיאנג ערכה ניסוי מוצלח בטיל בליסטי בין-יבשתי והכריזה על השלמת "כוח גרעיני לאומי" כחודש מאוחר יותר. קוריאה הצפונית המבודדת וקוריאה הדרומית המשגשגת והדמוקרטית נמצאות עדיין במצב מלחמה מאז שביתת הנשק שהביאה לסיום מלחמת קוריאה ב-1953.



תרגיל שיגור טילים של קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס
תרגיל שיגור טילים של קוריאה הצפונית. צילום: רויטרס



כזכור, לפני כשבועיים דווח ב"ניו יורק טיימס" כי קוריאה הצפונית ממשיכה בתוכנית הטילים הבליסטיים שלה ב-16 בסיסים סודיים שזוהו בצילומי לוויין מסחריים, למרות הבטחתה לפרק את תוכנית הגרעין שלה. לפי תמונות הלוויין, הצפון מבצע הונאה, במסגרתה הוא החל בפירוק אתר שיגור גדול אך המשיך לבצע שיפורים ב-16 אתרים אחרים מהם ניתן לשגר ראשי קרב גרעיניים וקונבנציונליים. 

שתי הקוריאות החלו השנה התחממות ביחסים והגיעו להסכם צבאי מקיף בפסגה שהתקיימה בחודש ספטמבר בפיונגיאנג ושכוונה להפיג את המתיחות הצבאית בגבול המבוצר ביניהן. שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבטיחו לעבוד למען פירוק הגרעין בחצי האי הקוריאני, בפסגה ההיסטורית שקיימו בסינגפור בחודש יוני.