הריקושטים מהתפטרותו של אביגדור ליברמן מתפקיד שר הביטחון ממשיכים להגיע בצרורות. כתב "חברת החדשות", ירון אברהם, מדווח היום (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לבצע רוטציה בין חברי הקבינט, השרים יובל שטייניץ וזאב אלקין, שיכהנו כעת כחברי קבינט המתחלפים מדי חודש. הסיבה לכך היא שבעקבות התפטרות ליברמן וסיעתו מהממשלה, מספר חברי הקבינט היה גבוה גדול ממחצית השרים, דבר שנוגד את החוק.

על פי הרוטציה שיבצעו שר האנרגיה והשר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, בזמן שאחד השרים יהיה חבר הקבינט, ישמש השני כמשקיף והשניים יתחלפו מדי חודש. שני השרים כבר היו חברים בקבינט, אולם ייאלצו כאמור לבצע את הרוטציה על מנת שמספר השרים בקבינט לא יעלה על מחצית השרים בממשלה. 

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין, החברה גם בוועדת החוץ והביטחון, מסרה בתגובה להודעה על הרוטציה בקבינט בין השרים יובל שטייניץ וזאב אלקין בקבינט כי "הממשלה של נתניהו שוברת את שיאי האבסורד של עצמה. למנות חברי קבינט כפרס ניחומים ועוד ברוטציה, מצביע על טרוף מערכות שסותר לגמרי את תחושות החרדה שמבקש ראש הממשלה נתניהו לזרוע. חברי קבינט הם לא טבחים בצבא שיכולים לעשות משמרות שבוע-שבוע - נדרשת רציפות לצורך קבלת החלטות מושכלות. אבל עכשיו צריך לסתום את הפה למאוכזבי המינויים של נתניהו, אז גם הקבינט נזרק לזירה כפיצוי".

כזכור, מאז עזב ליברמן את התפקיד, הוא מרבה לתקוף את חברי הממשלה. אמש תקפה אותו שרת התרבות מירי רגב על כך שאינו תומך בחוק הנאמנות בתרבות וטענה כי "צריכות לרעוד לו האצבעות כשהוא משתף פעולה עם זנדברג וטיבי בהצבעות נגד החוק". ליברמן מצדו השיב כי הדברים של רגב "לא מעניינים", וטען כי עליה לבוא בטענות לחברי הקואליציה שלא תומכים בחוק. 
 
ליברמן סירב להצביע בעד חוק הנאמנות בתרבות והתנה אותו בתמיכת הקואליציה בחוק עונש מוות למחבלים אותו הוא מקדם. לדבריו, הקואליציה מחזיקה חוקים רבים "כבני ערובה" של חוק גדעון, שהוא חוק פרסונלי. "זה לא קשור לאידיאולוגיה, זה כיסאולוגיה", הסביר ליברמן." אנחנו לא נתמוך בחוק הזה. כל אותם ארבעה חוקים נופלים על מזבח חוק פרסונלי, שהוא כסא נטו. אם הקואליציה מוכנה לוותר על החוק הזה, נעביר את כל החוקים האחרים. אנחנו מוכנים לתמוך". "גם כולנו והבית היהודי לא מוכנים לתמוך בחוק גדעון סער", אמר ליברמן. "לכן זה בלתי סביר בעליל. הקואליציה לקחה את החוקים האלה כבני ערובה לחוק גדעון סער. זה לא מתקבל על הדעת. אני מציע שהקואליציה תגיד את האמת. אם מוותרים על חוק גדעון סער, ומעמידים את כל החוקים, אנחנו נתמוך בכולם. זוהי עמדתנו, ונשמח לשינוי בעמדת הקואליציה".
 
ליברמן נשאל מדוע הוא עושה מקח פוליטי אם הוא תומך בארבעת החוקים, וענה כי "אף אחד לא עושה מקח. אני רוצה להזכיר לך שהקואליציה התחייבה פומבית לתמוך בחוק עונש מוות, שעלה לאוויר הרבה לפני חוק נאמנות בתרבות. כבר ב-2016 הצבענו על החוק הזה. בהצבעה בטרומית בכנסת, כל הקואליציה הצביעה בעד, וגם ראש הממשלה, שדיבר בהתלהבות על החוק הזה".