כתב "הארץ" ו"דה מרקר" גור מגידו סיפר היום (רביעי) ב-103FM על התחקיר שערך לפיו סעודיה ניסתה לגייס את ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לעסקה הקשורה בטכנולוגיית סייבר, על מנת לרכוש יכולת האזנה לכל טלפון. מגידו הציג בתוכניתו של אראל סג"ל הקלטה בה נשמע מתווך זר מציע לברק עסקה בה מעורב יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן.
"מתווך ביטחוני ביצע פנייה לאהוד ברק בשנת 2015, אדם מתקשר מאיחוד האמירויות ומספר לו שהוא מייצג את שר הביטחון הסעודי שמעוניין בטכנולוגיית סייבר ישראלית", אמר מגידו. "על פי ההקלטות שהגיעו אלינו, שר הביטחון מוחמד בן סלמאן, שהוא יורש העצר והאיש הכי חזק בממלכה הסעודית, מתעניין בטכנולוגיה שישראל מייצאת למדינות רבות. טכנולוגיה מאוד חודרנית שמאפשרת להקשיב לכל קו טלפון ולהציף שיחות טלפון חשודות של מתנגדי משטר". 

"ישראל היא יצואנית של הדבר הזה להרבה מאוד משטרים והוא מציע לברק להיות הפנים של החברה", הוסיף העיתונאי. "בשיחה אותו גורם הציע שברק יבנה את העסקה בצורה מסוימת ועליהם להיפגש בארבע עיניים בנושא, ומסביר שיש יתרונות כלכליים למי שעושה עסקה עם הוד מעלתו הסעודי. מישהו אמור להרוויח מעסקה בין החברה לבין הממשלה. זה מעניין, אין לנו יחסים רשמיים עם סעודיה. ברק פגש את האיש ולבסוף לא הייתה עסקה".
 


סג"ל אמר: "אנחנו גם לא מאשימים את ברק בשום דבר. זכותם של אנשים לעשות כסף גם עם סעודיה וגם באמצעות מכירת סייבר. תגובתו של אהוד ברק על הפרסום: 'מר ברק מעולם לא פעל בתחומים של נשק, צבא ומערכות ביטחון בשום שלב של פעילותו העסקית. באופן טבעי מגיעים אליו עשרות אנשים כל שבוע עם המון רעיונות. אם יתברר לברק שמדובר באנשים שלא ראוי שיפעל איתם אז הפגישה מסתיימת בצורה מנומסת בלא כלום'. אני מתפלא מדוע ברק לא טרק את הטלפון מיד". 
 
 יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן. צילום: רויטרס
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן. צילום: רויטרס