מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי הסביר הערב (רביעי) דבריו מוקדם יותר היום, לפיהם "בתל אביב לא ישתו קפה במלחמה הבאה", והבהיר כי לא התכוון להעביר ביקורת על תושבי העיר. בדובר צה"ל ניסו להבהיר את דבריו וכתבו בחשבון הטוויטר: "מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, התייחס היום בכנס מקצועי להשתנות האיום על העורף ומשמעויותיו. במסגרת זו הבהיר כי במלחמה הבאה גם תושבי המרכז וביניהם תושבי תל אביב יהיו חשופים לאיום ושגרת חייהם תופרע. אין ולא היו בדברים האמורים ביקורת על תושבי תל אביב".

כזכור, הוא דיבר בכנס של ראשי הרשויות המקומיות במשרד הפנים ואמר כי "אין עוררין על כן שהאיום על העורף הישראלי במלחמה הבאה יהיה מאתגר מאוד. ב-2019 קיים איום אחר מורכב ומאתגר יותר על ישראל, לצד יכולות המוכרות לנו מהעבר ישנה מציאות גיאו-אסטרטגית אחרת המציבה בפנינו אתגרים ואיומים אחרים". הוא הוסיף וטען כי "באירועים הבאים כבר לא יהיה מצב שבו מתנהלת לחימה ברצועת עזה או בצפון הארץ, ובתל אביב ישתו קפה. זו נחלת העבר".
לדבריו, ישראל עדיין לא הכירה קרבות כמו אלה שצפויים לנו. "המזרח התיכון מאורגן כיום בצורה שונה וישנה אפשרות לתיאום בין גורמים שיוביל לפתיחה של חזית צפונית ודרומית במקביל", הוסיף, "כמו כן, צפויים ניסיונות הסתננות לישראל וכן האויבים שלנו צפויים להפגין יכולות סייבר בעימותים עתידיים". הוא סיכם והבהיר כי "כרבע מיליון יפונו במידה ותיפתח מלחמה מול חיזבאללה בצפון, וכמה אלפים ייאלצו להתפנות בדרום במידה ותיפתח מלחמה עם חמאס וקבוצות טרור נוספות באזור".