שרידים השייכים, ככל הנראה, לטיל סורי נגד מטוסים, אותרו הבוקר (שישי) במהלך סריקות שבוצעו בשטח פתוח ברמת הגולן, זאת לאחר התקיפה אמש בסוריה, שיוחסה לחיל האוויר. מדובר צה"ל נמסר כי "הממצאים יועברו לבדיקת צה״ל ומשטרת ישראל".



תיעוד התקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות

בתוך כך, עיתון אל-אחבאר הלבנוני, המקורב לחיזבאללה ולמשטר הסורי, דיווח הבוקר כי התקיפה בסוריה אמש נועדה להעביר מסר למשטר הסורי, לפיו ישראל לא נרתעת מפעולות שכאלה. "הטילים, שאף אחד מהם לא פגע בבסיס צבאי או ביטחוני, באו כמסר מישראל לפיו היא לא נרתעת מפעולה בסוריה, זאת על אף ביטול התיאום הביטחוני עם מוסקבה, מאז תקרית לטקייה שבמהלכה הופל מטוס רוסי", נכתב בפרסום הלבנוני.



בתוך כך, בכיר במערכת הביטחון הסורית, שצוטט ב-RIA, סתר את הדיווח בתקשורת הזרה לפיו לאחר התקיפה הופלו מטוס ישראלי וארבעה טילים. גם בצה"ל דחו את הדיווח על כך.

בסוריה דיווחו הלילה כי מערכות הנ"מ במדינה פעלו נגד מטרות אויב שתקפו בדרום המדינה באזור אל כיסווה. עוד דווח כי הבסיסים שהותקפו הם של מיליציות שיעיות איראניות, וכי ישראל עמדה מאחורי התקיפה. על פי הסורים, כאמור, מערכת ההגנה האווירית הסורית סיכלה את התקיפה ויירטה את הטילים שנורו אל עבר המטרות. 
 
צה"ל הודיע כי "במסגרת ירי טילי קרקע-אוויר סורים, זוהה על ידי מערכות ההגנה האוויריות איכון בודד לעבר שטח פתוח ברמת הגולן. בשלב זה לא ברור האם אכן נפל בשטחנו. כוחות סורקים במרחב. כמו כן הדיווחים אודות פגיעה בכלי טיס ישראלי או במטרה ישראלית אווירית שקריים".
 
כידוע, מאז הופל המטוס הרוסי בסוריה במהלך תקיפה של ישראל פחתו משמעותית התקיפות ולמעשה מדובר בדיווח ראשון על תקיפה וניסיון סורי ליירוט מאז התקרית. הרוסים העבירו לאחר הפלת המטוס לסורים סוללות נ"מ S-300 מתקדמות, אך לא ברור האם הן הוכנסו לפעילות והאם הרוסים מאפשרים לצבא הסורי לתפעלם בכוחות עצמם.