כעשרת אלפים פלסטינים הפגינו הערב (שישי) בגבול הרצועה. מדובר בשבוע ה-36 שבו הצעדות מתקיימות, כאשר השבוע, לדברי משרד הבריאות ברצועת עזה, נפצעו 28 פלסטינים. על פי הדיווחים, אחד הפצועים במהומות הוא עיתונאי. כמו כן, בשלושה מקרים לפחות נזרקו מטענים לעבר הגדר, ללא נפגעים בקרב כוחות צה"ל. כוחות צה"ל מפעילים בעיקר אמצעים לפיזור הפגנות גז מדמיע אך בכמה מקרים בוצע גם ירי לעבר פלג גוף תחתון.
מוקדם יותר השבוע, מפקד פיקוד העורף התייחס לאיומים הצפויים השנה, במהלך כנס לראשי רשויות. בין היתר, הוא אמר כי "בתל אביב לא ישתו קפה במלחמה הבאה". האמירה עוררה סערה רבה, והובילה למצב שבו נאלץ להסביר כי לא התכוון להעביר ביקורת על תושבי העיר. בדובר צה"ל ניסו להבהיר את דבריו וכתבו בחשבון הטוויטר: "מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, התייחס היום בכנס מקצועי להשתנות האיום על העורף ומשמעויותיו. במסגרת זו הבהיר כי במלחמה הבאה גם תושבי המרכז וביניהם תושבי תל אביב יהיו חשופים לאיום ושגרת חייהם תופרע. אין ולא היו בדברים האמורים ביקורת על תושבי תל אביב".
כשבועיים חלפו מאז סבב ההסלמה האחרון בדרום, כאשר אז נורו כ-460 רקטות ובתגובה צה"ל תקף למעלה מ-150 יעדים בשטח הרצועה. הוא הסתיים כאשר נטען כי הושגה הפסקת אש בין הצדדים. בתגובה להודעה הפלסטינית, גורם מדיני לא הכחיש כי מתנהלים מגעים בדרך להפסקת אש ומסר כי "ארבעה מתווכים שונים העבירו בקשות של חמאס להפסקת אש", וישראל השיבה כי "הצעדים בשטח הם שייקבעו".