השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, השתלח היום (שני) ביושב ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, והאשים אותו ב"חוסר חזון" בגישתו לתהליך מול מדינת ישראל. גרינבלט התייחס לראיון שהעניק עריקאת לעיתון הגרמני "דויטשה וול": "חושף הרבה מהבעיות העמוקות של הרשות הפלסטינית - אחת מהן היא הנהגה ללא חזון לשיפור חייהם של הפלסטינים", כך כתב בחשבון הטוויטר שלו.



כתב עיתון ה"דויטשה וול", טים סבסטיאן, שאל את עריקאת על מספר נושאים, ביניהם ההחלטה הפלסטינית לנתק מגעים עם ממשל טראמפ לפני שנה, על הכישלון באיחוי הפערים הפוליטיים ומניעת בחירות ברשות ומעורבתו בעברות הקשורות בהפרה של זכויות אדם. על כך עריקאת השיב: "יש לי עגלה מלאה בבעיות. אני עושה כמיטב יכולתי. אני תחת כיבוש".



יושב ראש צוות המשא ומתן מטעם הרשות הפלסטינית לא הציג אף אינדיקציה שרמאללה תשקול חידוש מגעים עם הבית הלבן ברגע שתותנע מחדש תכנית השלום, תוך התעלמות מהצוות הדיפלומטי ששלח טראמפ, כאילו היו "סוכני נדל"ן" שמנסים להניע את הפלסטינים לכניעה.



אך כשעריקאת סיפר על החלטתו להפסיק את התקשורת עם הממשל האמריקאי, תוך חזרה על החלטתו של טראמפ להכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל בדצמבר שעבר, הכתב הגרמני הזכיר לו כי טראמפ לא שלל את העובדה שהעיר תוכל לשמש גם כבירה פלסטינית. עריקאת אמר כי הוא מקיים מגעים עם דיפלומטים אירופאים על מאמצי שלום אפשריים, אבל לא הכחיש את קביעתו של סבסטיאן שהשלום יושג אך ורק בתיווך אמריקאי. צוות המשא ומתן האמריקאי צפוי לפרסם את בתחילת השנה הבאה את תוכנית השלום המיוחדת של הנשיא טראמפ, שזכתה לכינוי "עסקת המאה".