"בחיזבאללה שומרים על שתיקה בינתיים. זה לא משהו יוצא דופן במקרה שלהם, הם נוהגים לשלוט בעצמם ומחליטים מה הם רוצים להוציא ומתי", כך הבהירה היום (שלישי) עורכת אתר "אל מסדר", והפרשנית לענייני ערבים, שמרית מאיר, בעקבות האירועים המתוחים בגבול הצפון: "הם מנסים להבין את גודל האירוע ואם הוא יגלוש לשטח לבנון. חשוב לזכור שהם נמצאים במשבר פוליטי דרמטי בלבנון וכל דבר יתכתב עם העניין הזה. דובר צה"ל פרסם בערבית הודעת אזהרה לחיזבאללה ולצבא לבנון שלא יפריעו ולא יתקרבו ובינתיים אין תגובה מהם".

יכול להיות שהם הופתעו ולא ידעו שאנחנו יודעים על המנהרות ובכך חטפו מכה רצינית?
אבי בניהו: "הם צריכים קודם ללמוד את חומר, לנתח את הודעת דובר צה"ל ולבדוק את עומק החדירה שלנו בנושא. הם יצטרכו לתאם את התגובה שלהם עם הסורים והאיראניים. זה מהלך שלוקח זמן".

מה הסיכוי שהדבר הזה יכול להתלקח?
"זו שאלה מורכבת וטקטית. יש עכשיו חיכוך על הגבול שיימשך כמה שבועות וזה מעלה את הסיכון שמשהו קטן יהפוך למשהו גדול. עוד לא קיבלנו אינדיקציה על איך חיזבאללה רואה את הדברים. השאלה היא אם ימתגו את הפעולות של ישראל כצעד התקפי או כפרובוקציה. שאלת העל היא מה האיראנים רוצים בעיתוי הזה ומה נכון להם. אם הם רוצים עימות ואם כן - היכן.

"נתניהו נסע למפגש עם פומפיאו בניסיון להפעיל מנועים מדיניים על חרירי, רק לאחרונה אותו חרירי לא הצליח לעצור במשך שלושה ימים דרוזי שברח לחיזבאללה לאחר שאמר עליו דברים לא יפים. אז לצפות שהוא יהיה זה שיפעיל מנועים על חיזבאללה? זה משהו שאני לא בטוחה שהוא מועיל. חשוב כן לפרגן ולומר שנעשית עבודה מאוד יפה בהתנהלות התקשורתית מול העולם הערבי".