תא"ל במילואים משה צי'קו תמיר, לשעבר מפקד אוגדת עזה, יצא הבוקר (רביעי) נגד התנהלות שרים בכירים, על רקע יציאת צה"ל למבצע "מגן צפוני" לנטרול מנהרות הטרור של חיזבאללה. בראיון בתכניתה של אילה חסון ב-103FM אמר תמיר כי הוא "מודאג מהרעש שיצרו סביב זה, זו הגזמה".

"מבחינה מקצועית, חשיפת מנהרה היא אינו מבצע צבאי רחב שדורש תגובה מהצד השני", הסביר תמיר, שהוסיף: "אני מודאג מהרעש שיצרו סביב זה. לא אהבתי את קריאות הקרב בעקבות כניסה של שתי משאיות בטון ושופל לשדות החקלאיים של מטולה. זו הגזמה. שמעתי את השר הנגבי וזו כמעט בדיחה. אנשים שמבינים במקצוע הזה יודעים שזו פעילות שגרתיות. עשיתי בחיי המקצועיים פעילויות שכאלה כמבצעים שגרתיים".




בתוך כך, הוא חשף כי לא ידע על המבצע למרות עברו הביטחוני והעובדה שהוא תושב מטולה: "לא ידעתי ולא הייתי בסוד העניינים. לאחר הפרסומים פגשתי חלק מהמפקדים כדי להתעדכן אבל לא מעבר. מצד שני לא הופתעתי כשגילו את זה. כל מי שעוקב אחרי ההיערכות ובניית הכוח של חיזבאללה צריך להניח שחיזבאללה עושה כל מה שהוא יכול כדי להיערך לעימות עתידי עם ישראל. זה רק מרכיב אחד קטן מתוך מגוון מרכיבים".

כשנשאל על איום הטילים, שנחשב בעיניי רבים למסוכן הרבה יותר ממנהרות הטרור, אמר:
"קשה לי להתמודד עם תחושות, אך זהו עוד כלי מלחמה. אף כלי מלחמה הוא אינו סימפטי, בעיקר כשאתה נפגע ממנו. המנהרות הללו אינם כמו בדרום ששם הן הכרחיות. בצפון הקרקע מאפשרת חדירה והכנסת כוחות בצורה אחרת. מי שמבין שהתוכנית של חיזבאללה היא לחצות עם כוחות את הגדר יודע שהוא משתמש במנהרות ובעוד דרכים אחרות כדי לעשות זאת".

עם זאת, הבכיר לשעבר בצה"ל ציין כי המבצע לא השפיע על מצב רוחם של תושבי הצפון: "זה לא שינה מהותית. כולם באזור חיים שנים רבות לאורך הגבול ועברו חוויות שונות במשך השנים. לא צריך לצאת מפרופורציה אחרי שמצאו מנהרה או שתיים. יש הרבה מאוד מרכיבים שחיזבאללה מכין לאורך הגבול ואנחנו מכירים אותם. אין ספק שהגילוי המודיעיני ראוי להערכה, אך ההשפעה של צה"ל על היערכות והתעצמות החיזבאללה היא קטנה מאוד היום".

זה מצער לשמוע. אתה מתגעגע לצבא?
"לעיתים. שני בני קצינים בשירות צבאי".

אתה אומר דברים שנשמעים היטב אבל בכל זאת מדובר במנהרה מלבנון שחדרה לשטח ישראל. כזה עוד לא היה לנו.
"נכון אבל במקביל יש גם מרגמות שמחכות על גבול יחד עם איומים אחרים. זו פעולה שצריך לעשות בשקט ולהפיק ממנה את המרחב ולא לקשר אותה לאיום מדרום. בעיניו של איש מקצוע זה ממש מגוחך".