תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל", בה חברים מאות קצינים בכירים בדימוס מצה"ל, המוסד, השב"כ והמשטרה הודו הבוקר (חמישי) כי הם עומדים מאחורי קמפיין שלטי החוצות בו נכתב "ביבי, למען ביטחון ישראל, הגיע הזמן להתגרש". לדברי הבכירים, הכוונה הייתה כי יש להיפרד מהפלסטינים. 



התנועה מסרה כי מתוך ממצאי מחקר מקיף, עולה בבירור שלסיפוח שטחי C יהיו השלכות הרסניות בהיבטים הביטחוניים, המדיניים, הכלכליים והחברתיים, אלא שלא ניתן יהיה לבלום הידרדרות ממהלך סיפוח חלקי לשליטה במיליוני פלסטינים. "על הממשלה לגבש מדיניות אחראית לבלימת מהלכי הסיפוח ולהובלת יוזמת היפרדות אזרחית", אמרו בתנועה, "בטרם נמצא את עצמנו מערערים במו ידינו את הרוב היהודי ומסכנים את ביטחון אזרחי ישראל".



מהמחקר עולה בין היתר כי אם יוחלט על סיפוח, גם אם של שטחי C בלבד, הדבר יוביל בהכרח לאפקט דומינו שכולל "הפסקת שיתוף הפעולה הביטחוני עם הרשות הפלסטינית ובסבירות גבוהה גם לקריסתה, התפרצות אלימה בשטח, ולפיכך לכיבוש מחדש של שטחי A ו-B על 2.6 מיליוני הפלסטינים החיים שם - לא מבחירה אלא כאילוץ ביטחוני".


לטענת התנועה, מדינת ישראל נמצאת בנקודת הכרעה, "שכן חסידי הסיפוח קרובים להשלמת התשתית החקיקתית והמנהלית, למעבר מ'סיפוח זוחל' לסיפוח בחקיקה, או בלשונם "מבלימה להכרעה" ומבטיחים לחצות סף זה בקדנציה הבאה". עוד הוסיפו, כי "גלישה להחלטה בעלת משמעויות אסטרטגיות מרחיקות לכת מבית ומחוץ, ללא בחינת ההשלכות הביטחוניות, הכלכליות, המדיניות והאחרות באמצעות עבודת מטה בין-משרדית מסודרת בניהול המל"ל מהווה ביטוי לחוסר אחריות; יצירת עובדות מוגמרות ללא הבאתן להכרעת העם היא זלזול ברוב העם ובמהות הדמוקרטיה".

מלבד נתניהו, המהלך מכוון גם לשרים וחברי כנסת בכירים נוספים, כגון השרים נפתלי בנט, איילת שקד ומשה כחלון, או יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. מטרת הקמפיין, לטענת התנועה, היא לבלום סיפוח שיוביל לאחריות על מיליוני פלסטינים  ולקדם יוזמה להיפרדות אזרחית, ובכך לגונן על החזון הציוני של מדינת ישראל "בטוחה, יהודה ודמוקרטית". 
 
לדברי הבכירים, מיעוט קיצוני אחראי על מדיניות החקיקה של הממשלה הנוכחית ולמעשה מכשיר את הקרקע להשלמת הסיפוח כבר בכהונה הבאה. "אנו עושים שימוש במילה גירושין, המבטאת במדויק את אופי היחסים שרוב אזרחי ישראל היו רוצים לראות עם הפלסטינים: פרידה, סיום מערכת יחסים רעה, רצופה בחוסר אמון ובאלימות. אזרחי ישראל מובלים בעל כורחם, ובניגוד לעמדת רובם, לסיפוח מיליוני פלסטינים. הצגת האפשרות של  סיפוח שטח C ללא מיליוני הפלסטינים שבשטחי A ו-B - היא זריית חול בעיני הציבור".
 
ההיפרדות שמציעה התנועה מבוססת על תוכנית "ביטחון תחילה", טוענים כי מאחר ואין זו תוכנית להסדר קבע, לא תחול שינוי בפריסת צה"ל והשב"כ ולא יהיו פינוי יישובים בכפייה. במרכז התוכנית מבקשים המפקדים לסגור את הפרצות בגד הביטחון, השלמת החיץ הביטחוני בין ישראל לפלסטינים והחלת משטר גבול קפדני באזור חיץ זה. זאת, על מנת לבלום חדירת שב"חים ולשפר את ביטחון המתיישבים ביהודה ושומרון ואת ביטחון תושבי ישראל שממערב לקו הירוק. 
 
בכירי מערכות הביטחון בעבר אומרים היום כי "המלחמה שלנו עכשיו היא על עתיד מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית עם רוב יהודי נחרץ. החלופה להיפרדות היא מבעיתה והרסנית לביטחון ולמפעל הציוני".
תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל' היא תנועה לא מפלגתית של בכירי מערכת הביטחון בדימוס, המונה 286 מפקדים בכירים לשעבר מצה"ל, שב"כ, מוסד ומשטרת ישראל.