אתר ערבי חושף היום (חמישי) פרטים חדשים על פעולת צה"ל שהסתבכה ואשר במהלכה נהרג סגן אלוף מ' בחודש שעבר בחאן יונס. לפי הדיווח, אותו העביר מקור ביטחוני ברצועה, כוח צה"ל חפר בורות כדי להתחבר לרשת תקשורת תת קרקעית השייכת לגדודי הזרוע הצבאית. 



המקור הוסיף כי הכוח המיוחד הגיע חודשים לפני שנחשף, וחדר לשטח רצועת עזה דרך שתי נקודות: מעבר ארז ודרך נקודה במזרח הרצועה. לאחר שהכוח הישראלי, שהתחזה לארגון סיוע הומניטרי, עורר את חשדם, עצרו אנשי הזרוע הצבאית של חמאס את הכוח והחזיקו באנשיו במשך 40 דקות, במהלכן חקרו אותם, עד אשר התחילו חילופי אש בין הצדדים. מקור ביטחוני אמר כי הוחלט להעביר את הכוח לאחד מבסיסי חמאס כדי להמשיך בחקירה מאחר וסיפור הכיסוי עורר חשד ובנוסף אנשי הכוח לא ענו על חלק מהשאלות אותן נשאלו. 



המקור סיפר, כי הכוח הישראלי ירה אש לעבר המפקד המקומי של חמאס נור א-דין ברכה, ממנה הוא נהרג ואיש חמאס אחר נפצע בשטח. הרכב בו נסע הכוח הצליח להימלט אך הפצוע הצליח להזעיק את הנהגת הזרוע הצבאית באזור ולדווח להם על מה שקרה.



עוד הוסיף המקור, כי "ברגע זה החל מרדף רחב היקף אחר הכוח הישראלי מצד ההתנגדות, כאשר חיל האוויר הישראלי הגן על הכוח והפך כל מי שהתקרב למטרה. הכוח הישראלי נמלט לשטח חקלאי מזרחית לחאן יונס הסמוך לעיר עבאס".



עוד הוסיף המקור, כי התברר שהיה לכוח שטח מוגדר ממנו יצאו למשימות הסודיות שבגינן חדרו לרצועת עזה, בהם הרכבת מכשירי ציטוט בעלי טכנולוגיה מדויקת ביותר. "חיל האוויר הפגיז כל מי שהתקרב לשטח ויצר חגורת אש כדי להגן על הציוד", אמר.



לאחר מכן, המשיך המקור, מסוק הגיע לחלץ את הכוח הישראלי מן השטח המותקף. שניים מאנשי אל-קסאם הצליחו להגיע לרכב המסחרי ששימש את הכוח לפני שהושמד כליל, ולקחו משם ציוד בעל ערך.



המקור הוסיף עוד, כי לאחר הסתבכות הכוח הישראלי הובילה הזרוע הצבאית של חמאס מבצע רחב היקף לאיתור משתפי פעולה עם ישראל. לטענת המקור, החקירות חשפו כי היה תיאום ישיר בין ישראל לבין מפקדים בכירים במנגנון ברמאללה. 



כזכור, לפני שלושה ימים העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" פרסם פרטים נוספים על התקרית ברצועת עזה במהלכה נהרג סגן אלוף מ'. על פי הדיווח המתבסס על גורמי חמאס ברצועה הכוחות המיוחדים התחזו לעובדי סיוע רפואי והשתמשו בתעודות זהות "מפורטות אך מזויפות" של אזרחים שאכן מתגוררים ברצועת עזה, אך לא באזור חאן יונס, בו בוצעה הפעילות.



על פי דובר חמאס, חאזם קאסם, האנשים שזהותם הופיעה בתעודות שנשא הכוח ונמצאו סמוך לרכב בו נסעו והופצץ על ידי חיל האוויר, נחקרו אך שוחררו לאחר שהתברר כי אין להם כל מידע בנושא. לפי קאסם התעודות זויפו בדיוק רב, תוך שימוש בפרטים המלאים של התושבים.



"היו להם תעודות זהות מפורטות אך מזויפות של תושבי עזה, שנמצאו בתוך ההריסות. האנשים שהישראלים השתמשו בזהותם נעצרו, אבל לא היה להם מושג שהשתמשו בשמם", אמר קאסם ל"אינדפנדנט", "הישראלים התחזו לעובדי ארגונים לא ממשלתיים והיו גם נשים במכונית. הם השתמשו בזה כדי להצדיק את שהותם בעזה והיה להם סיפור מוכן אם ייחקרו".



גורם נוסף בחמאס, שביקש להישאר אנונימי כיוון שהוא אינו רשאי לדבר עם התקשורת, אמר כי הכוחות הישראליים הגיעו לרצועה על מנת להחליף מכשירי האזנה ומעקב שהונחו לפני כן. על פי ה"אינדפנדנט" הבידוק הביטחוני ברצועה הוגבר מאז התקרית, כולל של עובדי סיוע שונים, זאת לטענתם לאור העובדה שהלוחמים התחזו לכאלה בעת הפעילות.



בדיווח נכתב עוד על פי גורמים בחמאס כי הלוחמים סיפרו לאנשי חמאס שעצרו אותם במחסום שהם עובדים רפואיים המעבירים חולים לבתיהם לאחר טיפול. "הם סיפרו ללוחמים במחסום שהם מעבירים חולים ממרפאות לבתיהם ויש להם כיסא גלגלים בחלק האחורי של הטנדר", סיפר גורם בחמאס, "הם הציגו את תעודות הזהות שלהם אבל הלוחמים שאיישו את המחסום היו חשדניים, כי המבטא והקולות שלהם לא תאמו את השטח ממנו אמרו שהגיעו".



הגורם המשיך וסיפר כי בעקבות החשד זומן לבסוף למקום נור א-דין ברכה, המפקד המקומי של חמאס. זה החליט לקחת את החשודים לחקירה נוספת במחנה צבאי סמוך. בשלב זה החליטו החיילים הישראלים לפתוח באש והרגו את ברכה וסגנו. על פי תושבים מקומיים ברכה חשד באנשי הכוח לאור העובדה שהכיר את אחד המקרים הספציפיים עליהם דיברו ושוחח עם בני משפחתה של החולה, שאמרו לו כי היא כבר נפטרה.