התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בחודש שעבר הכניסה את המערכת הפוליטית כולה לסחרור שכמעט והוביל להקדמת בחירות 2019. ליברמן, שהתפטר לטענתו על רקע אי קבלת עמדתו בקבינט והתגובה הנרפית של צה"ל לאירועים ברצועת עזה, מרבה מאז לדבר סרה בממשלה ותוקף את המדיניות כנגד חמאס.



עוד בטרם ההתפטרות, דווח כי בין הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט לליברמן מתקיימים חילוקי דעות קשים, אולם ליברמן הקפיד שלא לבקר את הרמטכ"ל מחוץ לדיוני הקבינט. הערב (חמישי) דווח במהדורת החדשות של ערוץ עשר וב"חברת החדשות" כי לקראת תום כהונתו של ליברמן כשר הביטחון, הוא כינס פורום קצינים בכירים לפגישה מצומצמת בהשתתפות הרמטכ"ל, כאשר הסוגיה שהייתה על הפרק היא עזה ומה עושים איתה. במהלך הפגישה, התנגדו הקצינים ובראשם איזנקוט לפעולה בדרום, תוך שאיזנקוט אומר כי "אין הצדקה לפעולה קרקעית אין מה להרוויח מזה".


על פי הדיווח, ליברמן תמך בפגישה ביציאה לפעולה נרחבת כנגד החמאס ברצועת עזה, בעוד איזנקוט התעקש כי פעולה שכזו אינה נחוצה כעת. במהלך הדיון, אמר ליברמן לרמטכ"ל בנוכחות כמה מפיקודיו כי "אני מרגיש פה לפעמים כמו בדיונים עם הנהלת שלום עכשיו". 



בתוך כך, ליברמן העלה היום פוסט בפייסבוק בו מוצגת טבלה עם שרשרת האירועים האחרונים ברצועת עזה, זאת על רקע הכסף הקטארי שהועבר היום בשנית לחמאס. ליברמן כתב בפוסט "כניעה לחמאס - כרוניקה של ביזיון", ובטבלה עצמה מצויינים בין היתר גזר דין מוות לשישה תושבי רצועת עזה החשודים בשיתוף פעולה עם ישראל וחשיפת תשתית הטרור של חמאס באיו"ש שתכננה לבצע פיגוע קשה בתוך ישראל.

על אף דבריו של ליברמן לכאורה בפגישה, כשנפרד ליברמן מפורום המטה הכללי, בראשות איזנקוט, הוא הודה לרמטכ"ל ולמפקדי הפורום הכללי על שנתיים וחצי של עבודה משותפת והביע את הערכתו על פועלם ועבודתם בכל הגזרות השונות. "הדבר החשוב מבחינתי זה לשמור על צה"ל מחוץ לכל הוויכוחים הפוליטיים", אמר ליברמן. "צה"ל הוא עמוד השדרה והציר שעליו החברה והמדינה הזו מושתתות. יש קונצנזוס במדינת ישראל סביב שני דברים: הכותל המערבי וצה"ל. זו ההסכמה הכי רחבה שאני מכיר בחברה הישראלית. ניסיתי בכל כוחי, לפחות בנושא הזה, לתת גיבוי, לשמור את הצבא מחוץ לכל השיח הפוליטי". 

בתגובה לדברי ליברמן נמסר משלום עכשיו: "הנהלת שלום עכשיו פועלת שנים רבות נגד מדיניותו ועמדותיו של ליברמן ומגנה את הנסיון ההרסני שלו לצבוע את הצבא בצבעים פוליטיים. שום מידה של הסתה ודברי רהב לא ישנו את העובדה שמדובר בפוליטיקאי קטן ובשר ביטחון כושל. ליבנו עם מפקדי צה"ל שנאלצו להיות כפופים לפוליטיקאי המושחת בישראל".