ה"וול סטריט ג'ורנל" דווח היום (שבת) כי ישראל הזהירה את לבנון באמצעות ארצות הברית וצרפת, כי תתקוף בשטחה אם חזבאללה לא יעצור את פיתוח הטילים המדויקים בתמיכת איראן.
פעילות כוחות צה"ל לחשיפת מנהרות חיזבאללה

גורמים רשמיים בישראל חוששים כי נשק וחומרים המסופקים על ידי איראן יוכלו להפוך את טילי חזבאללה לתחמושת מונחית דיוק, המסוגלת לחדור אל מטרות ישראליות. עוד מסרו הגורמים, כי נשק כזה עלול לשחוק את היתרון הצבאי הטכנולוגי של ישראל באזור ולסבך את המאמצים להגן על גבולותיה ועריה הצפוניות.

מוקדם יותר לוחמי צה"ל שפעלו סמוך לגדר המערכת בגבול לבנון פתחו באש לעבר שלושה פעילי חזבאללה, ככל הנראה, לאחר שהאחרונים ניסו להתקרב למרחב העבודות הטכנולוגיות במובלעת בחסות מזג האוויר. מדובר צה"ל נמסר כי "הכוח ירה לעבר הדמויות לפי הוראות הפתיחה באש והשלושה נמלטו. העבודות נמשכות כסדרן". לבנון טענה בתגובה כי לא מדובר באנשי חיזבאללה אלא בחיילים שערכו "סיור" ופטרלו באזור.

הבוקר שוחחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעקבות חשיפת מנהרת הטרור בגבול בין ישראל ללבנון, כך דיווח הקרמלין. על פי הקרמלין, נתניהו הוא זה שיזם את השיחה, ובמהלכה נתניהו עדכן את פוטין על מבצע "מגן צפוני". בנוסף לכך, השניים דיברו על חשיבות היציבות באזור, ופוטין הדגיש את חשיבות שיפור התיאום ושיתוף הפעולה בין צה"ל לצבא רוסיה בסוריה.

ביום חמישי סייר נתניהו בגבול לבנון יחד עם שגרירים זרים השוהים בישראל, על מנת להסביר להם יותר על המבצע, וביקש מהם לגנות את הפרת הריבונות הישראלית ולהצטרף לדרישה להטלת סנקציות מוגברות על חיזבאללה. לאחר מכן קיבלו השגרירים סקירה מפי אלוף פיקוד הצפון יואל סטריק וראש אג״ת אמיר אבולעפיה וסיירו באזור המנהרה שנחשפה. בסיור השתתפו שגרירים מאוסטריה, אוסטרליה, איטליה, אתיופיה, ברזיל, בריטניה, הונגריה, חוף השנהב, מקסיקו, סלובקיה, פולין, צרפת, קנדה ורוסיה.
 
כזכור, ביום שלישי האחרון החל צה"ל במבצע להשמדת מנהרות הטרור שחפר ארגון חיזבאללה מכפרים בדרום לבנון לשטח ישראל. במסגרת המבצע, שצפוי להימשך מספר שבועות, הושמדה מנהרה שחדרה לעומק של 40 בשטח ישראל נחפרה ממפעל בטון, שהוסב למתקן צבאי בכפר כילא סמוך לגבול.

צה"ל אף פרסם סרטון מתוך המנהרה, שבו נראים לוחמי חיזבאללה הולכים בה, עד שמגלים את המצלמה שהוכנסה למנהרה על ידי כוחות צה"ל, כהוכחה כי לא מדובר במנהרה נטושה, אלא פעילה ושמישה.