ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מקיים שיחות דיפלומטיות רבות בשבוע האחרון בעקבות היציאה למבצע "מגן צפוני", לאחר חשיפת מנהרת הטרור שהוקמה על ידי חיזבאללה בגבול לבנון. בראיון לרשת "פוקס ניוז", שפורסם היום (שבת) דיבר ראש הממשלה על האיום הביטחוני בצפון, ועל ארגון הטרור חיזבאללה אמר כי "הם לא רק רוצים לכבוש את כל המוסלמים, שלא שותפים לאמונות שלהם, ולהרוג או להשתלט עליהם, אלא הם רוצים ללכת כנגד כל ה'כופרים'. ונחש מי השטן הגדול? ארצות הברית. ומי השטן הקטן? ישראל, אנחנו פשוט במקרה קרובים יותר פיזית".

נתניהו התייחס בראיון גם לאיום האיראני וטען כי ישראל משחקת תפקיד חשוב באזור: "אנחנו מונעים מאיראן מלהשתלט על כל המזרח התיכון. הם מנסים להשיג נשק גרעיני, את זה אנחנו מנסים למנוע, ועוד דבר שאיראן רוצה לעשות זה להשתמש בחיזבאללה כדי לתקוף את ישראל במטרה להשמיד אותה. חיזבאללה בונה מנהרות לתוך שטח ישראל, ולפני כמה ימים הורדנו את המסכות והתחלנו לחשוף את המנהרות האלו".  




כשנשאל עד כמה הברית עם ארצות הברית חשובה לישראל, אמר ראש הממשלה כי "ארצות הברית היא לא רק בעלת הברית הטובה ביותר של ישראל, אלא זוהי ברית מיוחדת, זו ברית של ערכים משותפים, של האמונה בחופש, בדמוקרטיה ובאמת. זה הבסיס של התמיכה באמריקה בישראל, מהיום הראשון, וההחלטות של נשיא טראמפ בשנה האחרונה הן היסטוריות והן הביאה את היחסים בין ארצות הברית לישראל לעוצמה שהיא לא הייתה בו מעולם".

נתניהו מתדרך דיפלומטים זרים על המנהרות בצפון, צילום: יניר קוזין

בתוך כך, היום שוחח נתניהו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בעקבות חשיפת מנהרת הטרור בגבול בין ישראל ללבנון. מלשכת רה"מ נמסר כי נתניהו "עדכן את הנשיא פוטין בפרטי מבצע 'מגן צפוני' ועל המשך כוונתה של ישראל לסכל את איום המנהרות. השניים סיכמו שמשלחות ביטחוניות משתי המדינות ייפגשו בקרוב ושתתואם פגישה בין המנהיגים בהמשך. ראש הממשלה חזר והדגיש את מדיניותה של ישראל למנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה ולפעול נגד התוקפנות של איראן וחיזבאללה".



על פי הקרמלין, נתניהו הוא זה שיזם את השיחה, ובמהלכה נתניהו עדכן את פוטין על מבצע "מגן צפוני". בנוסף לכך, השניים דיברו על חשיבות היציבות באזור, ופוטין הדגיש את חשיבות שיפור התיאום ושיתוף הפעולה בין צה"ל לצבא רוסיה בסוריה.